اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتفاق بدی که با نخوردن شام برای شما خواهد افتاد

بسیاری از ما به دلایل مختلفی وعده شام را به راحتی حذف می کنیم. هرچند به نظر می رسد این کار بدون ضرر و یا حتی مفید باشد اما عواقب خطرناکی برای سلامتی ما دارد.

به گزارش سایت طلا، سیر بودن از ناهار، نداشتن علاقه چندان به شام و حتی تصور حذف این وعده غذایی برای کاهش وزن همگی از دلایلی هستند که باعث می شوند شما به وعده شام اهمیت ندهید و آن را نخورید.

هرچند در ابتدای امر به نظر می رسد که نخوردن شام ضرر چندانی ندارد و یا حتی مفید باشد، اما حذف این وعده غذایی می تواند مشکل بزرگی را برای سلامتی شما ایجاد کند. به گفته لیزا موسکوویتز، کارشناس هیئت پزشکی، نخوردن شام می تواند بر خواب و سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.

به گفته موسکوویتز، حذف منظم شام ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به کیفیت پایین خواب شود که می‌تواند در طول زمان باعث مشکلات سلامتی بی‌ شماری شود.

شام

نخوردن شام باعث می شود تا بدن شما دچار کمبود کالری شود. این اتفاق باعث می شود تا خواب سبکی داشته باشید و حتی طی مدت خواب چند بار بیدار شوید. همچنین مواد مغذی لازم برای هنگام خواب به بدن شما نمی رسد که در هورمون های شما اختلال ایجاد می کند.

به گفته مجله Nutrients، کمبود مواد مغذی باعث خواب ناکافی و همچنین اختلالات خواب می شود. به طور خاص، کمبود ویتامین D با خطر بالاتر اختلالات خواب مرتبط است.

خواب کافی

موسکوویتز همچنین می‌ گوید که خلق و خو، انرژی، ایمنی و متابولیسم تحت تأثیر کمبود استراحت به دلیل کم‌ خوری و یا خوردن ناهماهنگ قرار می‌ گیرد.

طبق گفته بنیاد خواب، خواب یک نیاز و یک عملکرد ضروری است که به بدن و ذهن شما اجازه می دهد تا شارژ شوند، که باعث می شود وقتی از خواب بیدار می شوید سرحال و هوشیار باشید.

خواب مناسب همچنین به بدن کمک می کند تا سالم بماند و از بیماری ها جلوگیری کند. مغز بدون خواب کافی نمی تواند به درستی کار کند و توانایی شما را برای تمرکز، روشن فکر کردن و به خاطر سپردن چیزها مختل می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد