اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنگی کانال نخاعی و ورزش هایی که باید از آن دوری کنید

تنگی کانال نخاعی می‌تواند یک وضعیت دردناک باشد. وقتی کانال نخاعی باریک می شود، به نخاع فشار وارد می کند که اغلب منجر به درد، گرفتگی یا بی حسی در پشت یا یک پا می شود.

تنگی کانال نخاعی میتواند یک وضعیت دردناک باشد. وقتی کانال نخاعی باریک می شود، به نخاع فشار وارد می کند که اغلب منجر به درد، گرفتگی یا بی حسی در پشت یا یک پا می شود. ورزشها و حرکات کششی برای تنگی کانال نخاعی مفید نیستند و برخی از ورزشها وضعیت شما را تشدید میکنند .

از کشش در حالت ایستاده خودداری کنید

انجام حرکات کششی در حالت ایستاده فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد می کند. از انجام ورزش های کششی(آنهایی که به عقب خم میشوید) خودداری کنید. این تمرینها اغلب برای افزایش انعطافپذیری انجام میشوند . برای کسانی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند، این وضعیت کانال نخاعی را تحریک میکند، که علائم شما را تشدید می کند.

درعوض، سعی کنید در حالی که دراز کشیده اید، حرکات کششی انجام دهید

وقتی در حالت نشسته حرکات کششی انجام می دهید، به ستون فقرات خود فشار اضافی وارد نمی کنید. کشش زانو به ویژه برای کسانی که تنگی نخاع دارند بی خطر است. برای انجام حرکات کششی زانو، به پشت دراز بکشید و به آرامی یک زانوی خم شده را به سمت قفسه سینه خود بکشید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی پای خم شده را به زمین برگردانید. این کار را با پای دیگر خود تکرار کنید. سپس هر دو زانو را با هم به سمت قفسه سینه بیاورید، چند ثانیه نگه دارید و هر دو پا را رها کنید. این نوع تمرینات فلکشن کانال را باز می کند و حتی ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

از برداشتن وزنه های سنگین خودداری کنید.

قرار دادن یک وزنه روی شانه ها و انجام اسکات ، یا انجام هر نوع وزنه برداری دیگر، اشتباه است. به این خاطر که دیسکهای بین مهرههای شما تا حدودی صاف میشوند، که میتواند روی اعصاب فشار وارد کند .در حالی که بدن ما فشار مشخصی را میتواتد تحمل کند، این نوع ورزش برای افرادی که تنگی کانال نخاعی دارند مفید نیست.

در عوض سعی کنید از دستگاه وزنه برداری استفاده کنید.

دستگاه وزنه برداری برای کمک به بدن شما در حالی که در حال یک تمرین خاص هستید طراحی شده است. بنابراین در حالی که برای تقویت بازوها یا پاهای خود وزنه می زنید، دستگاه به ثابت نگه داشتن کمر شما کمک می کند. نشستن در هنگام وزنه برداری ،برای کمر شما آسیب زا نیست، زیرا نیروهای وارد شده به ستون فقرات کاهش می یابد.

از دویدن و تمرینات مشابه پرهیز کنید.

دویدن یا پیاده روی طولانی مدت، فشار روی ستون فقرات شما را افزایش می دهد. کسانی که نمیدانند آیا پیادهروی به تنگی کانال نخاعی کمک میکند، پاسخ این است که اینطور نیست. در حالی که تحرک داشتن همیشه مفید است، پیاده روی طولانی مدت همان فشار دویدن را به کمر شما وارد میکند و باعث تشدید درد می شود.

در عوض، شنا، دوچرخه سواری را امتحان کنید.

این فعالیتها متابولیسم شما را تقویت میکند که به شما کمک میکند کالری بیشتری بسوزانید. اما برای ستون فقرات شما بهتر از دویدن یا پیادهروی است. شنا برای بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی ایدهآل است زیرا طیف وسیعی از ماهیچهها همزمان کار میکنند و به شما امکان میدهد به طور همزمان کشش و ورزش کنید. آب فشار را روی کمرتان کاهش میدهد. همچنین میتوانید پیادهروی در آب را هم امتحان کنید.

مثل همیشه، توصیه می کنیم قبل از شروع هر نوع رژیم ورزشی با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که فعالیت های مناسب را برای شرایط خاص خود انجام می دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد