اونس طلا2320.3
مظنه14,966,000
18 گرم3,454,900
ارزش سکه33,718,398
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,100,000
ربع15,500,000

چرا همه چیز را فراموش میکنیم؟ آیا دچار بیماری شدیم ؟

فراموشی برای همه ما اتفاق می افتد. شما نمی توانید کلید ماشین خود را پیدا کنید .در یک مهمانی با شخصی آشنا می شوید و۵ دقیقه بعد نام او را فراموش می کنید.

فراموشی برای همه ما اتفاق می افتد. شما نمی توانید کلید ماشین خود را پیدا کنید .در یک مهمانی با شخصی آشنا می شوید و ۵ دقیقه بعد نام او را فراموش می کنید. کارت اعتباری و کلید خانه و قفل کردن در خانه و ماشین را فراموش میکنید.

هیچ کس حافظه کاملی ندارد، حتی اگر هنوز جوان هستید، اشکالی ندارد.

بطور نرمال چیزهایی که اخیراً یاد گرفته اید ، مانند نام یک شخص درمهمانی، سخت ترین چیزبرای یادآوری است ، زیرا هنوز در ذهن شما جا نیفتاده اند. معمولاً فراموش می کنید که چیزی را کجا گذاشته اید. بیشتر اوقات این اتفاق میافتد زیرا از ابتدا به آن توجه نمیکردید. شاید به جای اینکه نام آن شخص جدید را یاد بگیرید روی چیز دیگری تمرکز کرده اید.

ترفندهای سریع

کارهایی وجود دارد که می توانید برای بخاطر سپردن کارهای روزانه خود انجام دهید:

سازماندهی کنید

چیزهایی را که اغلب فراموش میکنید کجا گذاشته اید، در یک مکان مشترک بگذارید،زیرا احتمال گم شدن آنها کمتر است. یک جای اختصاصی مثلا جا سوییچی برای همه کلیدها و کیف برای کارت ها و مدارک ها داشته باشید.

یادداشت کنید

وقتی نوبت به برنامه ها ، شماره تلفن و تولدها می رسد، یادداشت کنید. به یادداشتهای خود نگاه نکنید، نوشتن آنها میتواند به شما کمک کند چیزها را به خاطر بیاورید.

از تقویم استفاده کنید

جلسات، قرار ملاقات ها، مهمانی ها و هر چیز دیگری را در آن بنویسید. قبل از رفتن به رختخواب به برنامه روز بعد خود نگاه کنید تا به شما کمک کند تا رویدادها را در ذهن خود حفظ کنید.

بازی های کلماتی انجام دهید

تکرار، تکرار، تکرار.گفتن دوباره چیزها به شما کمک می کند. کاری انجام دهید که مغزتان را به چالش بکشد . یک زبان جدید یاد بگیرید، با دوستانتان درباره کتاب ها بحث کنید، یا با جدول کلمات متقاطع حل کنید. اسم افراد را در ذهنتان تکرار کنید.

سبک زندگی و حافظه

سبک زندگی بر حافظه تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، رژیم غذایی شما نقش بسیار زیادی در حافظه دارد. اگر کلسترول، فشار خون و قند خون شما بیش از حد بالا باشد، رگهای خونی داخل و اطراف مغز شما ممکن است مسدود شوند یا آسیب ببینند. یک مطالعه در هاروارد نشان داد افرادی که چربی اشباع شده بیشتری مصرف می کنند نسبت به افرادی که کمتر غذا می خورند در تست های حافظه بدتر عمل می کنند.

ورزش منظم

ورزش و خواب منظم باعث افزایش جریان خون به مغز می شود. شما باید هر روز ۳۰ دقیقه وقت داشته باشید. خواب منظم به مغز شما کمک می کند تا اتفاقات را ذخیره کند تا بتوانید بعداً به آنها دسترسی داشته باشید.

ترک سیگار

سیگار به رگ های خونی آسیب می رساند و به مرور زمان روی حافظه تاثیر میگذارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد