اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در نزدیکی پایین ترین قیمت چند ماه اخیر

قیمت طلا که در هفته گذشته افت بسیار شدیدی را تجربه کرده بود، امروز همزمان با باز شدن بازار، ابتدا حرکاتی جزئی از خود نشان داد و سپس کاهش بسیار شدیدی را شاهد بود.

به گزارش سایت طلا، همراه با باز شدن بازار های جهانی از صبح امروز قیمت طلا ابتدا در محدوده 1810 دلاری معامله می شد اما در ادامه روز قیمت این فلز گرانبها افت شدیدی را نشان داد و هم اکنون با 19 دلار کاهش قیمت در عدد 1792 دلار در حال معامله است.

همراه با افزایش تورم در ایالات متحده پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را به شکل شدید تری افزایش دهد که در نتیجه آن شاخص دلار آمریکا در نزدیکی بالاترین سطح خود طی 20 سال اخیر قرار گرفته و به عنوان باد مخالف اصلی برای طلا عمل می کند.

با این حال باید توجه داشت که سرمایه گذاران نگران این هستند که افزایش نرخ بهره و سیاست های ضد تورمی بانک های بزرگ جهانی منجر به کاهش رشد اقتصاد جهانی شود.

این موضوع در حالی نگرانی ها را افزایش می دهد که داده های اقتصادی اخیر بسیار ضعیف تر از حد انتظار بوده اند. همچنین جنگ میان روسیه و اوکراین نیز ضربه های سهمگینی بر پیکر اقتصاد جهان وارد کرده است.

طلا

احساسات ریسک گریز موجود در بازار نیز مانع از کاهش شدید تر قیمت طلا می شود. بازار های سهام طی هفته های گذشته شرایط چندان مناسبی را نجربه نکرده اند که می توان آن را ناشی از نمایل سرمایه گذاران به نگهداری از دلار دانست.

در حال حاضر سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده های تولید امپایر استیت هستند که در ادامه امروز منتشر خواهد شد. نوسانات دلار و همچنین بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده می تواند جهت گیری طلا را در ادامه مشخص کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد