اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماکرون، امارات را «متحد استراتژیک» فرانسه برشمرد

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در ابوظبی بر تمایل پاریس در توسعه روابط با امارات تاکید کرد. ماکرون که دور دوم ریاست جمهوری‌اش رسما آغاز شده در دیدار با محمدبن‌زایدآل‌نهیان، رئیس جدید امارات، این کشور را «شریک استراتژیک» فرانسه ارزیابی کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از یورو نیوز، ماکرون که روابط حسنه شخصی با مرد «بانفوذ» پیشین و رئیس جدید امارات دارد، در بدو ورود با حضور در کاخ ابوظبی ضمن تبریک به شیخ‌محمدبن‌زاید، بر جدیت پاریس در توسعه مناسبات فی مابین که طی ۵ سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده‌اند تاکید کرد.

ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای که به‌مناسبت تسلیت درگذشت خلیفه‌بن‌زاید منتشر کرده بر همکاری‌های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه‌های دفاعی، فرهنگی و آموزشی تاکید کرده است.

سپس امانوئل ماکرون به همراه دوست قدیمی خود محمدبن‌زاید راهی مجلس شورای امارات شد که از زمان درگذشت رهبر ۷۳ سال این کشور پذیرای تعداد پرشماری از اعضای خاندان سلطنتی این کشور است.

امانوئل ماکرون پیش‌تر و در دسامبر سال گذشته میلادی هم برای بازدید از «اکسپوی دُبی» و امضای اسناد همکاری‌های دو جانبه از جمله قرارداد فروش ۸۰ جنگنده رافال به امارات به این کشور سفر کرده بود اما آن زمان هم دیدارهایش با محمدبن‌زاید بود نه خلیفه‌بن‌زاید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از اطرافیان امانوئل ماکرون گزارش کرده که سران دو کشور در این دیدار در مورد مسائل منطقه‌ای و «دغدغه‌های» جنگ اوکراین و همچنین تاثیراتش بر امنیت غذا و انرژی در سطح جهانی بحث و تبادل نظر کرده‌اند. قرار است ماکرون شامگاه یکشنبه به پاریس بازگردد.

برخی از سران و مقامات کشورهای دنیا و منطقه در مراسم رسمی ترحیم رهبر متوفی امارات شرکت می‌کنند. دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا حضور او در این مراسم را تایید کرده بود. پادشاه اردن، روسای جمهور مصر و تونس و رهبران منطقه‌ای از جمله نخست وزیر پاکستان نیز به ابوظبی سفر می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد