اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

چند راه برای کنترل فشار خون بالا بدون دارو

سبک زندگی نقش مهمی در درمان فشار خون شما دارد. اگر با شیوه زندگی سالم فشار خون خود را کنترل کنید، دیگر نیازی به دارو ندارید.

سبک زندگی نقش مهمی در درمان فشار خون شما دارد. اگر با شیوه زندگی سالم فشار خون خود را کنترل کنید، دیگر نیازی به دارو ندارید.

کاهش وزن

فشار خون با افزایش وزن افزایش می یابد. اضافه وزن می تواند باعث اختلال در تنفس در هنگام خواب (آپنه خواب)شود که فشار خونتان را افزایش می دهد. کاهش وزن یکی از موثرترین راه ها برای کنترل فشار خون است.

ورزش کنید

فعالیت بدنی منظم - مانند 150 دقیقه در هفته یا حدود 30 دقیقه در روز

فراموش نکنید که اگر ورزش را متوقف کنید، فشار خون شما دوباره افزایش می یابد. اگر فشار خون بالا دارید، ورزش می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به فشار خون کمک کند. فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خونتان را کاهش دهد.

رژیم غذایی سالم

خوردن مواد غذایی سرشار از غلات کامل، میوهها، سبزیجات و محصولات لبنی کمچرب و کاهش چربی اشباع شده و کلسترول میتواند فشار خون را کاهش دهد نوشتن آنچه می خورید، حتی برای یک هفته، می تواند عادات غذایی شما را مشخص کند. آنچه می خورید، چه مقدار، چه زمانی و چرا می خورید را کنترل کنید.

مصرف پتاسیم را افزایش دهید. پتاسیم می تواند اثرات سدیم بر فشار خون را کاهش دهد. بهترین منبع پتاسیم، غذاها مانند میوه ها و سبزیجات .

کاهش سدیم و نمک

حتی کاهش اندک سدیم می تواند قلبتان را سالم نگه دارد . مصرف سدیم بر فشار خون در گروههای سنی متفاوت است. نمک اضافه نکنید فقط 1 قاشق چایخوری نمک 2300 میلی گرم سدیم دارد. برای طعم دادن به غذا از گیاهان یا ادویه جات استفاده کنید.

سیگار را ترک کنید

هر نخ سیگاری که می کشید فشار خون شما را برای دقایقی پس از اتمام سیگار افزایش می دهد. ترک سیگار به بازگشت فشار خون به حالت عادی کمک می کند. ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و سلامتی شما را بهبود بخشد. افرادی که سیگار را ترک می کنند ممکن است بیشتر از افرادی که هرگز سیگار را ترک نکرده اند عمر کنند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس مزمن ممکن است به فشار خون بالا کمک کند. استرس های گاه به گاه نیز می تواند منجر به فشار خون بالا شود. اگر نمی توانید همه عوامل استرس زا را از بین ببرید، حداقل می توانید به روشی بهتر با آنها کنار بیایید.

فشار خون را در خانه کنترل کنید

کنترل فشار با دستگاه های فشار خون به شما کمک میکند تا بدانبد بعد از خوردن چه غذاهایی فشارتان افزایش می یابد و از آن پرهیز میکنید.

ویزیت منظم با پزشک نیز کلید کنترل فشار خون است. اگر فشار خون شما به خوبی کنترل شده است، با پزشک خود در مورد اینکه چند بار باید آن را چک کنید، مشورت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد