اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درمان کم خوابی در منزل

خواب خوب برای سلامت شما بسیار مهم است. خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن را کاهش میدهد، مغز شما را سالم نگه میدارد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند .هر شب بین 7 تا 9 ساعت بخوابید.

خواب خوب برای سلامت شما بسیار مهم است. خطر ابتلا به برخی بیماریهای مزمن را کاهش میدهد، مغز شما را سالم نگه میدارد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند .هر شب بین 7 تا 9 ساعت بخوابید.

چند غذا و نوشیدنی که می توانید قبل از خواب برای بهبود کیفیت خواب خود میل کنید

بادام

بادام منبع عالی بسیاری از مواد مغذی هستند، خوردن منظم بادام با کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی مرتبط است. بادام منبع ملاتونین و منیزیم است، دو خاصیت مهم که آن را به غذایی عالی برای خوردن قبل از خواب تبدیل می کند.

بوقلمون

بوقلمون به دلیل مقادیر بالای پروتئین و تریپتوفان که هر دوی آنها باعث خستگی میشوند، یک غذای عالی برای خوردن قبل از خواب است.

چای بابونه

چای بابونه یک چای گیاهی محبوب است که برای سلامتی فواید زیادی دارد.کسانی که چای بابونه مینوشند نیز علائم افسردگی کمتری دارند، زیرا افسردگی با اختلال خواب مرتبط است . چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است باعث خواب آلودگی شود و نوشیدن آن کیفیت کلی خواب را بهبود می بخشد.

کیوی

کیوی میوه ای کم کالری و بسیار مغذی است. کیوی سرشار از سروتونین و آنتی اکسیدان است که ساعت خواب بدن شما را تنظیم میکند.

درمان کم خوابی

آب آلبالو ترش

آب آلبالو ترش دارای خواص بسیاری است. مقدار کمی ازآن چند ماده مغذی مهم مانند منیزیم و فسفر را فراهم می کند. همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. آب آلبالو ترش حاوی هورمون ملاتونین خواب آور است و به ایجاد خواب خوب در شب کمک میکند.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، تن، قزل آلا فوق العاده سالم هستند. چیزی که آنها را منحصر به فرد می کند، مقادیر استثنایی ویتامین D آنهاست. علاوه بر این، ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم، به ویژه ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند که از بیماری قلبی جلوگیری و مغز را تقویت می کنند.

گردو

گردو یک نوع محبوب ازآجیل است. گردو دارای بسیاری از مواد مغذی است و بیش از ۱۹ ویتامین و مواد معدنی، فیبر، منیزیم، فسفر، منگنز و مس ،جمله اسیدهای چرب امگا ۳ و اسید لینولئیک دارد. گردواز مشکلات قلبی جلوگیری میکند ، و کلسترول بالا، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است کاهش میدهد. برخی از محققان ادعا می کنند که خوردن گردو کیفیت خواب را بهبود می بخشد، زیرا یکی از بهترین منابع غذایی ملاتونین هستند. ترکیب اسیدهای چرب گردو نیز ممکن است به خواب بهتر کمک کند و تولید سروتونین را افزایش دهد . اگراز کم خوابی رنج می برید، خوردن یک مشت گردو قبل از خواب به شما کمک میکند خوب بخوابید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد