اونس طلا2309.11
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

درمان های خانگی برای سردرد و میگرن

از مواد محرک سردرد کافئین زیاد، الکل، فنیل اتیلامین موجود در شکلات و پنیر، تیرامین موجود در آجیل و گوشت های تخمیر شده و سویا و آسپارتام موجود در بسیاری از غذاهای شیرین شده مصنوعی خودداری کنید.

از مواد محرک سردرد کافئین زیاد، الکل، فنیل اتیلامین موجود در شکلات و پنیر، تیرامین موجود در آجیل و گوشت های تخمیر شده و سویا و آسپارتام موجود در بسیاری از غذاهای شیرین شده مصنوعی خودداری کنید. اگر سردردتان شروع شد، ازاستفاده از تلفن، لپتاپ و تلویزیون خودداری کنید. سالم و در فواصل منظم غذا بخورید زیرا افت قند خون می تواند زمینه را برای سردرد فراهم کند. حداقل سه بار در هفته، اگر نه بیشتر، 30 دقیقه را به ورزش اختصاص دهید و همیشه ، هیدراته بمانید.

زنجبیل

زنجبیل یک درمان خانگی برای تسکین فوری است که به کاهش التهاب رگ های خونی در سر کمک می کند و از این رو درد را کاهش می دهد و از آنجایی که هضم غذا را آسان می کند، به رفع حالت تهوع در هنگام میگرن نیز کمک می کند.

ریشه زنجبیل را برای چای دم کنید، یا مقدار مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را مخلوط کنید و بنوشید. این را می توانید یک یا دو بار در روز مصرف کنید.

دارچین

دارچین یک ادویه معجزه آسا است که به عنوان یکی از درمان های سردرد شناخته می شود.

مقداری چوب دارچین را به صورت پودر درآورید و مقداری آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. آن را روی پیشانی و شقیقه های خود بمالید و به مدت 30 دقیقه دراز بکشید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

آویشن

یک یا دو قطره اسانس آویشن یا رزماری را روی هر شقیقه و روی پیشانی خود بمالید. به آرامی روی پوست بمالید، سپس چند دقیقه آرام بنشینید تا این درمان خانگی اثر کند.

چند تمرین ساده برای کشش سر و گردن میتواند به کاهش شدت سردرد کمک کند. چانه خود را به سمت بالا و پایین، چپ و راست حرکت دهید و گردن خود را به طرفین به سمت هر شانه خم کنید. همچنین می توانید سعی کنید به آرامی گردن را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به شل شدن عضلات شانه و گردن کمک کنید.

گرم کردن یا سرد کردن؟

قرار دادن کیسه یخ در پشت گردن می تواند میگرن را تسکین دهد، زیرا سرمای ناشی از یخ باعث کاهش التهاب میشود . به علاوه، اثر بیحسی بر درد دارد. و باور کنید یا نه، فقط خیساندن پاها در آب داغ به خلاص شدن از شر سردرد کمک می کند.

سیب وسرکه سیب

آنها به بازگرداندن تعادل اسید و قلیایی شدن بدن کمک می کنند.

نصف فنجان سرکه سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و مخلوط را در قابلمه ای در بسته بجوشانید. آن را از روی حرارت بردارید و بخار آن را به آرامی استنشاق کنید. این کار باعث تسکین فوری سردردهای سینوسی می شود.. ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب به همراه عسل و کمی آب لیمو اضافه کنید. آن را ۲ یا ۳ بار در روز بنوشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد