اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا احساسی میکنید به دوست نیازی ندارید

دلایل شما برای کنار گذاشتن دوستی هرچه که باشد، فکر کردن به مزایا و معایب احتمالی آن مفید است. ممکن است احساس کنید که دوست ارزش زیادی در زندگی شما ندارد و یا دلایل دیگر.

دلایل شما برای کنار گذاشتن دوستی هرچه که باشد، فکر کردن به مزایا و معایب احتمالی آن مفید است. ممکن است احساس کنید که دوست ارزش زیادی در زندگی شما ندارد و یا دلایل دیگر.

شما تنهایی را ترجیح می دهید

برخی افراد تنهایی را به حضور در جمع دیگران ترجیح دهند، به ویژه افرادی که درونگرا هستند. شما ازبی وفایی و طرد شدن می ترسید.شما فکر می کنید که دیگران شما را ناامید میکنند، بهمین خاطر ترجیح میدهید از درگیر شدن در روابط دوستانه خودداری کنید تا این خطررا به حداقل برسانید.

شما به خانواده خود نزدیک هستید

شما احساس می کنید اعضای خانواده شما دوستان شما هستند. اگر ارتباط و حمایتی را که نیاز دارید از آنها میگیرید، ممکن است نیاز کمتری به دوست های خارج از دایره خانوادگی خود داشته باشید.

شما بیش از حد مشغول هستید

ایجاد و حفظ دوستی ها به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر مشغول تعهدات دیگری مانند خانواده، کار یا مدرسه هستید، ممکن است احساس کنید که وقت یا انرژی لازم برای اختصاص دادن به دوستان را ندارید. افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی و اینترنت نقش مهمی را در این زمینه ایفا میکند.

مزایای داشتن دوست

حتی اگر فکر می کنید که نیازی به دوست ندارید، داشتن آن می تواند برای سلامت روان و سلامت جسمانی شما مهم باشد. تحقیقات نشان داده است که ارتباط با دوستان باعث کاهش استرس و اضطراب میشود. افرادی که روابط دوستانه با کیفیتی دارند بهتر می توانند با استرس کنار بیایند . دوستان میتوانند با تأیید احساسات شما، گوش دادن به مشکلات و انجام کارهایی به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید.

آیا مشکلی نیست که به دوست نیاز نداشته باشیم؟

اگر بدون دوستان خوشحال و راضی هستید، احتمالاً به شما آسیبی نمی رساند. در واقع، تنها بودن می تواند فواید زیادی نیز داشته باشد. تنهایی و گذراندن وقت به تنهایی با برخی از اثرات مثبت مرتبط است مانند:

افزایش خلاقیت

تمرکز و حافظه بهتر

بهره وری بیشتر از زمان

زمان بیشتر برای رشد شخصی

تحقیقات نشان داده است افرادی که از هوش بالایی برخوردار هستند، زمان کمتری با دوستانشان سپری می کنند. بنابراین انجام کارها به تنهایی ،شما را از روابطی که با دیگران در زندگی خود دارید راضی تر و خوشحال تر میکند.

چرا احساس تنهایی میکنید؟

این یک احساس طبیعی است که در طول زندگی شما عملاً اجتناب ناپذیر است .برای اینکه احساس تنهایی کنید لازم نیست از نظر جسمی تنها باشید حتی وقتی در اطراف دوستانتان هستید هم ممکن است این احساس را داشته باشید. خودتان را مشغول نگه دارید .کاری سرگرم کننده برای انجام دادن پیدا کنید. زندگی خود را با زندگی افراد اطرافیانتان مقایسه نکنید.

در حالی که دوستی می تواند مزایایی داشته باشد، ممکن است احساس کنید که به دوست نیازی ندارید. تأثیری که دوست بر زندگی و سلامتی شما می گذارد تا حد زیادی به احساس شما نسبت به موقعیت بستگی دارد. اگر منزوی هستید و مشتاق روابط اجتماعی هستید، احتمالاً تنهایی شما تأثیر منفی بر شما خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد