اونس طلا2416.27
مظنه14,506,000
18 گرم3,348,700
ارزش سکه32,682,018
قدیم (بهار)36,900,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم23,000,000
ربع14,800,000

4 توصیه ساده برای نه گفتن بدون احساس گناه

آیا می توانید به راحتی به همکاران یا بستگان خود که از شما درخواست لطف می کنند، "نه" بگویید؟ برای بسیاری از مردم، این یک چالش واقعا بزرگ است.

ما اغلب از گفتن «نه» می ترسیم، حتی اگر این کار کار را برای ما آسان تر کند. این عادت اغلب ما را آزار می دهد و ما را مجبور به انجام کارهایی می کند که نمی خواهیم. همه باید بتوانند چیزی را که نمی خواهند رد کنند. خوشبختانه این مقاله به شما کمک می کند تا این مهارت را کسب کنید.

در اینجا در مجله خبری طلا، ما 4 توصیه را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه "نه" بگویید و همچنان یک رابطه را پایدار نگه دارید.

1-سعی کنید بفهمید که چرا به چیزی «نه» می گویید.

قبل از ایجاد رابطه با افراد دیگر، باید بفهمید چه چیزی برای شما مهم است و چه چیزی برای شما مهم نیست. برای انجام این کار، فهرستی از افراد، چیزها و رویدادهایی که می خواهید وقت خود را به آنها اختصاص دهید تهیه کنید. زیرا تا زمانی که اولویت‌های خود را مشخص نکنید، در تشخیص اینکه وقت خود را صرف چه چیزی کنید و چه چیزی را نباید صرف کنید، مشکل خواهید داشت. در غیر این صورت، همیشه در مورد اینکه آیا کار درست را انجام داده اید یا نه، احساس تعارض دارید.

2-دلسوزی نشان دهید.

اگر نمی توانید در کاری به شخصی کمک کنید، به او نشان دهید که او را می شنوید و درک می کنید که چه می خواهد. به آنها بگویید که درک می کنید که آنها در شرایط سختی هستند و برای آنها آرزوی موفقیت می کنید. این به فرد کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشد و امتناع شما را راحت تر قورت دهد.

3-به درخواست «نه» بگویید، نه به آن شخص.

نگران نباشید که امتناع شما باعث آزار شخص می شود زیرا سعی می کنید رابطه خود را با او حفظ کنید. این واقعیت که شما از کمک امتناع می کنید فقط به این معنی است که نمی توانید کمک کنید، این چیزی شخصی نیست. البته باید مودب باشید، اما در گفتن «نه» باید قاطع باشید. این رفتار به طرف مقابل این امکان را می دهد که بفهمد شما واقعاً نمی توانید کمک کنید.

4-علت را توضیح دهید.

همه نمی توانند بدون توضیح دلیل از انجام کاری امتناع کنند. و کسی که از شما تقاضای لطفی می کند حداقل دو کلمه از شما انتظار دارد. شما نباید توضیح خیلی طولانی و مفصل بدهید، فقط در مورد شرایطی که چرا از کمک خودداری می کنید به آنها بگویید. شاید برای دیدن دکتر عجله دارید یا خیلی خسته هستید و نیاز به استراحت دارید یا به دلایل دیگر نمی خواهید کمک کنید. با فرد صادق باشید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد