اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درمان های خانگی برای سنگ کلیه

نوشیدن مایعات زیاد بخش مهمی از دفع سنگ‌های کلیه و جلوگیری از تشکیل سنگ‌های جدید است. این مایع نه تنها سموم را دفع می‌کند، بلکه به حرکت سنگ‌ها و شن‌ها از طریق دستگاه ادراری شما نیز کمک می‌کند.

هیدراته ماندن کلید اصلی است

نوشیدن مایعات زیاد بخش مهمی از دفع سنگهای کلیه و جلوگیری از تشکیل سنگهای جدید است. این مایع نه تنها سموم را دفع میکند، بلکه به حرکت سنگها و شنها از طریق دستگاه ادراری شما نیز کمک میکند. اگرچه مصرف آب به تنهایی برای انجام این کار کافی نیست. پس از خوردن هر دارویی حتماً یک لیوان آب را بنوشید. این می تواند به حرکت مواد در سیستم شما کمک کند.

آب

هنگام عبور سنگ، مصرف آب می تواند به این روند سرعت ببخشد. شما باید سعی کنید به جای 8 لیوان آب در روز 12 لیوان آب مصرف کنید. پس از دفع سنگ، باید روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. کم آبی یکی از عوامل خطر اصلی برای سنگ کلیه است.

آبلیمو

می توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید لیمو ترش تازه را به آب خود اضافه کنید. لیمو حاوی سیترات است که یک ماده شیمیایی است که از تشکیل سنگ های کلسیمی جلوگیری می کند. سیترات می تواند سنگ های کوچک را بشکند و به آنها اجازه دهد راحت تر عبور کنند. آب لیمو به مهار رشد باکتری ها کمک می کند و ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می کند

آب ریحان

ریحان حاوی اسید استیک است که به تجزیه سنگ کلیه و کاهش درد کمک می کند. همچنین سرشار از مواد مغذی است. این دارو به طور سنتی برای اختلالات گوارشی و التهابی استفاده میشود. در آب ریحان آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی وجود دارد که به حفظ سلامت کلیه کمک کند. از برگ های ریحان تازه یا خشک برای تهیه چای استفاده کنید و روزانه چند فنجان از آن بنوشید. بیش از 6 هفته نباید از آب ریحان در هر نوبت استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک است. اسید استیک به حل شدن سنگ کلیه کمک می کند. علاوه بر شستشوی کلیه ها، سرکه سیب می تواند به کاهش درد ناشی از سنگ کمک کند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سرکه سیب در کمک به کاهش تشکیل سنگ کلیه موثر است، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب تصفیه شده اضافه کنید ودر طول روز بنوشید.

آب کرفس

آب کرفس سمومی را که به تشکیل سنگ کلیه کمک میکنند پاک میکند و مدتهاست در داروهای سنتی استفاده میشود. همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید سنگ را دفع کنید. یک یا چند ساقه کرفس را با آب مخلوط کنید و آب آن را در طول روز بنوشید.

آب انار

قرن هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلیه ها استفاده می شود. آب انارسنگ ها و سایر سموم را از سیستم شما دفع می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که به سلامت کلیه ها کمک می کند و در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه نقش دارد.همچنین سطح اسیدی ادرار شما را کاهش می دهد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد