اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا همچنان در مسیر سقوط

قیمت طلا هفته گذشته را نزولی به پایان رساند و باعث شد تا روند کاهشی طلا ادامه پیدا کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا که طی روز چهارشنبه بار دیگر به بالای سطح 1900 دلار صعود کرده بود در روز های پنجشنبه و جمعه کاهش بسیار زیادی یافت و در نهایت هفته را در عدد 1883 دلار به پایان رساند.

مهم ترین عاملی که باعث افت طلا در روز های انتهایی هفته گذشته شد را می توان افزایش ارزش دلار آمریکا دانست. همچنین همراه با افزایش ارزش دلار، ارزش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز به بالاترین سطح خود طی چند سال گذشته رسید.

در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر شد. این داده ها نشان دادند که تعداد 428 هزار شغل در ماه آپریل ایجاد شده است در حالی که پیش بینی ها حاکی از افرایش 391 هزاری تعداد مشاغل بود.

بالاتر بودن داده های اعلامی نسبت به پیش بینی های قبلی نشان دهنده رشد اقتصادی بوده و باعث کاهش تقاضا برای فلز زرد می شود. همچنین نرخ حقوق و دستمزد نیز رشد کرده است که بهبود وضعیت اقتصاد را نشان می دهد.

تحلیلگران بر این باورند که بازار کار ایالات متحده شرایط خوبی را تجربه می کند. بسیاری از شرکت ها به دنبال استخدام افراد بوده که این می تواند نشان دهنده بازگشت اوضاع به شرایط نرمال خود باشد.

باید توجه داشت که با وجود موارد گفته شده در بالا، ادامه جنگ میان کشور های روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه های شدید در چین، بر اقتصاد جهانی فشار آورده و باعث افزایش تورم در جهان می شود.

مهم ترین عاملی که باعث افزایش تورم در ایالات متحده و دیگر کشور های جهان شده است را می توان اختلال در زنجیره های تامین دانست که نمی توان آن را به سادگی برطرف کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد