اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

ادعای کشورهای غربی درباره کمک ۶ میلیارد دلاری به اوکراین

لهستان اعلام کرد کنفرانس بین‌المللی حامیان اوکراین موفق شده بیش از ۶ میلیارد دلار کمک برای اوکراین جمع‌آوری کند.

به گزارش سایت طلا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد کشورش کمک به اوکراین را ۳۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون با حضور در کنفرانس بین‌المللی حامیان مالی در پایتخت لهستان گفت، کمک‌های فرانسه از ۱.۷ میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس جمهور فرانسه در این نشست درباره اوکراین گفت: «نیازهای بشردوستانه مردم و وضعیت اقتصادی این کشور، تلاش جدیدی از سوی جامعه جهانی را می‌طلبد تا ویرانی‌های زیرساخت‌های غیرنظامی جبران شوند».

این کنفرانس به میزبانی لهستان و سوئد و با همکاری روسای کمسیون و شورای اروپا و با هدف کمک به مواجه اوکراین با آسیب‌های اقتصادی و انسانی ناشی از درگیری‌ها در این کشور برگزار شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «فرانس ۲۴» دولت لهستان امروز اعلام کرد توانسته از طریق برگزاری این کنفرانس ۶.۵ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین جمع‌آوری کند.

علاوه بر این به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز امروز اعلام کرد یک صندوق دریافت کمک‌های بشردوستانه از سوی دیگر کشورها را راه اندازی کرده که وجوه آن به «نشنال بانک» اوکراین واریز می‌شود.

کمک دو میلیارد دلاری دولت فرانسه به اوکراین پس از آن اعلام شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در تماس تلفنی ۱۳۰ دقیقه‌ای با ماکرون درباره حمایت‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین هشدار داده است.

پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اینکه اوکراین در مذاکرات پایان درگیری جدی نیست، گفت که روسیه همچنان برای گفت‌وگو با کی‌یف آماده بوده و از کشورهای غربی خواست تا به روند توقف جنایت‌هایی که نیروهای اوکراینی مرتکب می‌شوند، کمک کنند.

ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نگرانی خود در خصوص تضمین امنیت غذایی جهانی را ابراز داشته است و پوتین نیز پاسخ داد که مشکل امنیت غذایی جهانی ناشی از تحریم‌های غرب است.

رئیس جمهور فرانسه روز شنبه نیز طی تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که فرانسه حمایت نظامی و بشردوستانه از اوکراین را افزایش خواهد داد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه خود اعلام کرد: «ماکرون نگرانی شدید خود را درباره بمباران شهرهای اوکراین از سوی روسیه و وضعیت غیرقابل تحمل در شهر بندری "ماریوپل" در جنوب شرق اوکراین را تکرار کرد».

علاوه بر این به نوشته وبگاه شبکه «فرانس ۲۴»، ماکرون و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند پس از دیدار روز چهارشنبه، در بیانیه‌ای «توقف فوری درگیری‌ها» را خواستار شده و درخصوص «بحران انسانی و تداوم درگیری‌ها عمیقاً ابراز نگرانی کردند».

در این بیانیه آمده است، دو کشور «به صورت هماهنگ و چند جانبه» به خطرات ناشی از تشدید بحران مواد خوراکی به‌ویژه گندم در سطح جهانی پاسخ خواهند داد.

روسیه از روز پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد