اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

اگر هر روز 8 ساعت بخوابید چه اتفاقی در بدن شما می افتد

یک مطالعه نشان می‌دهد که 8 ساعت خواب منظم واقعاً یک تجمل نیست، بلکه بیشتر بخشی ضروری از یک روال سالم است.

کمبود ساعات خواب می تواند به طور جدی بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی شما تأثیر بگذارد.

محققان دریافتند که حدود 40 درصد از مردم در ایالات متحده کم خواب هستند. بیایید نگاهی بیندازیم که اگر خواب خود را اولویت بندی کنید چه اتفاقی می افتد.

1 چیزهای جدید را سریعتر یاد خواهید گرفت

اگر به اندازه کافی نخوابید، بر میزان تمرکز شما بر مهارت های جدید و به یاد آوردن چیزهای جدید تأثیر می گذارد. دانشمندان دریافتند که ما اطلاعات جدید را هنگام خواب پردازش می کنیم. به عبارت دیگر، ذهن و بدن شما صبح ها بعد از استراحت مناسب بهتر از قبل از اینکه شب قبل بالش را بزنید، بهتر است. و این برای هر مهارت جدید، از تحصیل در دانشگاه گرفته تا انجام یک ورزش جدید، صدق می کند.

2 آگاه تر خواهید شد

هنگامی که به طور منظم به اندازه کافی استراحت می کنید، تمرکز و مهارت های حل مسئله شما در سطح مطلوب خود عمل می کنند. می توانید واضح تر فکر کنید و سریعتر تصمیم بگیرید.

3 وزن خود را راحت تر کنترل خواهید کرد

این مطالعه نشان داده است که در هنگام خواب، هورمونی به نام لپتین تولید می کنیم که به بدن ما می گوید سیر هستیم و به غذای بیشتری نیاز نداریم. وقتی به اندازه کافی استراحت نمی کنیم، تعادل از بین می رود و ما شروع به هوس خوردن می کنیم.

4 سلامتی شما بهبود خواهد یافت

دانشمندان دریافتند که خواب کافی نه تنها سطح استرس ما را کاهش می دهد، بلکه از خطر ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا نیز جلوگیری می کند. کم خوابی همچنین ممکن است به انواع مشکلات مربوط به قلب منجر شود.

5 ممکن است از پیشرفت دیابت جلوگیری کنید

تحقیقات نشان داده است که خواب تفاوت زیادی در تنظیم قند خون و حساسیت به انسولین و در نتیجه پیشگیری از دیابت نوع 2 دارد. بهنظر می رسد که مرحله "عمیق" خواب برای این امر بسیار مهم است و اگر زمان خواب خود را کوتاه کنید، به احتمال زیاد آن بخش مهم را نادیده خواهید گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد