اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

بهترین ظروف برای پختن غذا چه ظرفی است؟

استفاده کردن از هر ظرفی برای پختن غذا کار بسیار اشتباهی است که همه آشپزها آن را مرتکب می شوند.

به گزارش سایت طلا، شما برای پختن غذا به ظروفی نیاز دارید که بتوانید در آن ها به خوبی غذای خود را پخت کنید و یا ظروف از بین نروند و به سلامتی شما آسیب نزنند.

ظروف پیرکس

بهترین ظروفی که کمترین عوارض را برای سلامت ما دارد و نسبت به حرارت و ترکیبات اسیدی مثل آبلیمو و آبغوره و ترکیبات نمکی مقاوم هستند، ظروف پیرکس یا ظروف شیشه ای هستند. این ظروف زود می شکند و شکست پذیرند ممکن است افراد انتخاب اولشان ظروف پیرکس نباشد.

پیرکس

ظروف تفلن

بخاطر خاصیت نچسب بودنش به بازار عرضه شد. تفلن اگر استاندارد نباشد و برند مورد تایید نباشد به فلزات سنگینی مثل کادمیم آلوده هستند و وارد غذا می شود حین پخت و مشکلاتی مثل کم خونی و سرطان ایجاد می کند. این ظروف نباید حین پخت و پز و شست و شو آسیب و خراش ببینند چون باعث وارد شدن ترکیبات مضر به غذا می شود.

ظروف آلمینیمی و رویی

این ظروف سبک تر و ارزان تر، حاوی آلمینیوم هستند و اگر مدام در تماس و طبخ غذاهای اسیدی باشند آلومینیوم درحضور آبلیمو، آبغوره و نمک وارد غذا می شود و مشکل در سلول های عصبی ایجاد می کند و باعث آلزایمر می شود.

پس درسالمندی ظروف خوبی برای استفاده نیستند یا در خیلی از افراد زخم معده ایجاد می کنند. خشکی دهان و تغییرات رنگی مخاط دهان و یبوست می دهد. پس در طبخ غذاهایی که می خواهید آبلیمو و ... بزنید از این ظروف استفاده نکنید.

استیل

یکنواخت غذا را گرم نمی کند و نباید از غذای اسیدی در آن استفاده شود.

مسی

مسی

اگر مس بیش از حد وارد بدن شود در کبد تجمع پیدا می کند و التهاب کبد می دهد و تهوع استفراغ و ... می دهد. امروزه در ظروف مسی لایه ای استفاده می کنند که جلوی ورود مس به غذا را می گیرد اما این لایه نیز خوب نیست مخصوصا اگر با ابر زبر شسته و لایه از بین برود و دیگر قابل استفاده نیست.

سفالی سنگی سرامیکی

باید غذا در مدت زمان کوتاهی در آن طبخ شود وگرنه کادمیم و فلزات سنگین آن وارد غذا می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد