اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سه عادت آزاردهنده کودکان که در واقع طبیعی است

هر یک از والدین می توانند لحظه ای را به یاد بیاورند که فرشته آنها به یک کودک نوپا 2 ساله با حالتی وحشتناک تبدیل شده و شروع به انجام کارهای آزاردهنده کرده است.

در این موارد اغلب به والدین گفته می شود که به روانشناس مراجعه کنند. اما آیا این عادات واقعا آنقدر بد هستند که نیاز به کمک متخصص دارند؟

ما در بخش خبری سایت طلا تصمیم گرفته ایم که در مورد برخی از مسائل رفتاری مربوط به کودکان تحقیق کنیم و نتایج آن را به صورت مختصر برای شما بیان کنیم.

1-همیشه "نه" پاسخ می دهد

یک کودک خوب و آرام ناگهان شروع به رد کردن همه چیزهایی می کند که والدینش به آنها پیشنهاد می کنند. آنها حتی در مورد چیزهایی که دوست دارند بحث می کنند.

چه اتفاقی می افتد:

به عنوان یک قاعده، دوره "نه" نشان می دهد که کودک شروع به درک این موضوع کرده است که می تواند خود را اثبات کند. معمولا زمانی که کودک 2.5 تا 3 ساله است رخ می دهد. آنها در نهایت می فهمند که فردی جدا هستند و بخشی از والدینشان نیستند و سعی می کنند جایگاه خود را در خانواده باز کنند.

چه باید کرد:

صبور باشید و سعی نکنید روحیه سرکش فرزندتان را سرکوب کنید. به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند و اجازه دهید مستقل تر باشند: اگر فرزند شما تصمیم بگیرد که برای رفتن به مهدکودک چه بپوشد، خوب است. به این ترتیب کودک شما بیشتر به شما اعتماد می کند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند.

2-یک سوال را بارها و بارها می پرسد

کودک شما فقط یک کلمه را بارها و بارها تکرار نمی کند، بلکه خواستار واکنش شماست. آیا این زنگ با شما به صدا در می آید؟ گاهی اوقات مادران نمی توانند بفهمند فرزندانشان چه می خواهند و بچه ها اگر پاسخی دریافت نکنند ناراحت می شوند. این رفتار می تواند حتی آرام ترین والدین را نیز دیوانه کند.

چه اتفاقی می افتد:

تکرار بهترین راه برای یادآوری چگونگی و زمان استفاده از این یا آن کلمه و چگونگی تغییر معنای آن بسته به موقعیت و زمان است. علاوه بر این، کودک با لحن و صداهای خود تمرین می کند.

چه باید کرد:

به خاطر داشته باشید که تکرار مرحله ای برای تسلط بر صحبت کردن است. فرزندتان را تشویق کنید، بیشتر با او صحبت کنید: "دوره تکرار" به پایان می رسد، اما واکنش منفی شما ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند.

3-اغلب شب ها از خواب بیدار می شود

کودک شما به رختخواب می رود و معمولا هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شود، اما ناگهان ساعت 3 صبح از خواب بیدار می شود و حتی گریه می کند. هرچه بیشتر اتفاق بیفتد، تحمل این عادت دشوارتر است.

چه اتفاقی می افتد:

اختلالات خواب معمولاً به دلیل احساسات و اطلاعات جدید دریافت شده در طول روز رخ می دهد. اگر کودکی نمی‌خواهد بخوابد، احتمالاً در شب احساسات شدیدی را تجربه کرده است و گاهی اوقات تسلط بر مهارت‌های جدید ممکن است باعث رفتار بیش از حد هیجان‌انگیز شود: روانشناسان کودک فکر می‌کنند که بچه‌ها می‌خواهند مهارت‌های جدید خود را آنقدر امتحان کنند که آماده هستند خواب خود را قربانی کنند.

چه باید کرد:

ابتدا سعی کنید تمام فعالیت های خود را برای قسمت اول روز برنامه ریزی کنید. اگر کودک شما هنوز نمی‌خواهد شب بخوابد، دیوانه نشوید. مدتی را با کودک خود بگذرانید، او احتمالا در چند دقیقه آرام می شود و به رختخواب باز می گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد