اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی چیست؟ آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز رمز ارزها و نحوه خرید

اکثر افراد می‌دانند که دنیا اقبال خوشی را در انتظار صاحبان ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی قرار داده است.

آلت: ارزدیجیتال چیست؟

اکثر افراد می‌دانند که دنیا اقبال خوشی را در انتظار صاحبان ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی قرار داده است. با کمی هوشیاری و معامله‌های به جا، سود هنگفتی را به دست خواهید آورد. در این مقاله خلاصه‌ای از تفاوت ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی را مرور کرده و با دنیای شگفت‌انگیز رمزارزها و نحوه خرید آن‌ها آشنا خواهیم شد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Digital Currency) یک ماهیت غیر فیزیکی متشکل از کدهای صفر و یک است که از آن‌ها به‌عنوان پول یا واسطه تبادلی استفاده می‌شود. این ارزها در دو دسته متمرکز (توسط دولت، سازمان یا نهادهای خاص تولید و کنترل می‌شود) و غیرمتمرکز (هیچ شخص یا نهادی مسئول تولید و کنترل آن نیست) با استفاده از اینترنت امکان آنی معامله را فراهم کرده‌اند.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتو (Crypto) به معنی رمزنگاری و کارنسی (Currency) معادل ارز معنا می‌شود. ارز رمزنگاری شده یا رمزارز (کریپتوکارنسی) یک ارز دیجیتال است که امنیت فوق‌العاده بالایی دارد چرا که از علم رمزنگاری برای امنیت معاملات خود استفاده می‌کند به همین دلیل جعل یا دزدی این رمزارزها تقریباً غیرممکن است.

تفاوت کریپتوکارنسی با ارز دیجیتال چیست؟

رمزارزها یکی از انواع ارز دیجیتال هستند که مبتنی بر فناوری توزیع شده و غیرمتمرکز بر بستر بلاک‌چین هستند. تراکنش‌ها در این بستر بدون هیچ واسطه‌ای به‌صورت همتا به همتا انجام می‌شود و تمامی پروتکل‌ها و فعالیت‌ها در میان اعضا توزیع شده و قابل‌مشاهده است.

رمزارزها چگونه تولید می‌شوند؟

ماهیت وجودی رمزارزها ریاضیات و علوم کامپیوتر است. رمزارزها در حقیقت رشته کدهایی هستند که در یک دفتر عمومی مشترک میان اعضا ثبت می‌شوند. این دفتر عمومی، بلاک‌چین است که تمامی معاملات و سوابق تراکنش‌های همه اعضا را بر روی خود ثبت می‌کند و دائم در حال به‌روزرسانی است.

ماینرها افراد یا دستگاه‌هایی هستند که با حل معادلات پیچیده ریاضی یک بلاک جدید به بلاک‌چین متصل می‌کنند. تأیید معاملات رمزارزها توسط ماینر انجام می‌شود. در ابتدا ماینر معامله را دریافت می‌کند. سپس آن را تأیید و مهروموم می‌کند و در مرحله آخر آن معامله را در شبکه وارد می‌کند.

ماینرها در ازای این فرایند دستمزد دریافت می‌کنند و به‌عنوان پاداش استخراج، به آن‌ها رمزارز (مثلاً بیت‌کوین) تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال بسیاری در دنیا وجود دارد و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شوند. برخی از آن‌ها به شهرت بسیاری دست پیدا کرده و ارزش بسیار بالایی دارند. بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، و متیک از پرطرف‌دارترین ارزهای دیجیتال هستند.

کاربرد ارز دیجیتال چیست؟

سؤال مهمی که اکثر افراد از خود می‌پرسند این است باتوجه‌به اینکه ارز دیجیتال وابسته به اینترنت است؛ کاربرد آن در دنیای واقعی چیست؟ اصلی‌ترین کاربرد ارز دیجیتال انجام مبادلات بین‌المللی است. باتوجه‌به اینکه شبکه رمزارزها توسط خود اعضای آن اداره می‌شود؛ تابع هیچ قانون و تحریمی نیست لذا هیچ منعی برای انجام معامله با دیگر کشورها در آن وجود ندارد.

دیگر کاربرد ارز دیجیتال، انجام تراکنش مالی با حجم زیاد است. ارزهای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کنند در مدت‌زمان کم، به‌آسانی و با کمترین هزینه این تراکنش‌ها در هر نقطه‌ای از دنیا انجام شود.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال که باعث شده افراد زیادی به آن جذب شوند؛ کسب سود از نوسانات بازار است. فرد با سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی و خریدوفروش یا نگهداری آن، از نوسانات بازار استفاده کرده و بر دارایی خود می‌افزاید.

چطور ارز دیجیتال بخریم؟

اگر بخواهید دلار یا یورو بخرید به کجا مراجعه می‌کنید؟ حتماً یک صرافی امن را انتخاب کرده و در آنجا با اطمینان خاطر معامله می‌کنید! در اینجا هم بهترین و امن‌ترین راه ورود به این دنیای شگفت‌انگیز و البته پرسود، خرید از صرافی است. صرافی والکس بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. به راحتی می‌توانید در منزل معامله کنید و از پشتیبانی دائمی و 24 ساعته آن برخوردار شوید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

شما برای نگهداری دارایی خود به یک کیف پول امن نیاز دارید. کیف پول‌ها دو دسته هستند: کیف پول سرد و کیف پول گرم.

کیف پول سرد یک سیستم سخت‌افزاری است که به‌صورت فیزیکی در اختیار فرد قرار می‌گیرد (مثل یک فلش یا یک کاغذ) و به‌صورت آفلاین از دارایی شما حفاظت می‌کند.

کیف پول گرم یک سیستم نرم‌افزاری است که از دارایی شما به شکل آنلاین مراقبت می‌کند و انواعی مثل تحت وب، دسکتاپ و موبایل دارد.

چطور در کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنیم؟

دانش و آگاهی مهم‌ترین چیزی است که برای ورود به این بازار پرسود نیاز دارید. برای آنکه بدانید در چه زمینه‌هایی باید اطلاعات داشته باشید به موارد زیر دقت کنید:

یک صرافی مطمئن برای خریدوفروش رمزارز انتخاب کنید.
کیف پول مناسب و امنی برای دارایی خود انتخاب کنید.
به نوسانات بالای بازار کریپتوکارنسی دقت کرده و واکنش نشان دهید.
به عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری رمزارزها توجه کنید. این عوامل شامل قوانین و مقررات کشورها، عرضه و تقاضا، کاربردپذیری، هیجان بازار و دشواری استخراج خواهند بود.

آینده بازار در دستان ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به همان مقدار که فریبنده و پرسود هستند می‌توانند موجبات ضررهای مالی زیادی شوند. پس بهتر است از مطالعه و یادگیری در این زمینه غافل نشوید. در این متن به صورت خلاصه مقدمات ورود به بازار ارزدیجیتال را مرور کردیم. شما برای آموزش معامله و توضیحات دقیق و مفصل می‌توانید مقاله ارزدیجیتال و کریپتوکارنسی چیست؟ در بلاگ والکس را مطالعه کرده و پاسخ همه سوالات خود را بدست آورید.

منبع : https://wallex.ir/blog/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد