اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کلیه خود را پاکسازی کنید

عملکرد صحیح کلیه ها برای سلامت کلی یک فرد حیاتی است. مصرف برخی غذاها، نوشیدنی ها و گیاهان دارویی ممکن است به پاکسازی کلیه ها کمک کند. کلیه ها وظایف اساسی را انجام می دهند که بدن را سالم نگه می دارد.

عملکرد صحیح کلیه ها برای سلامت کلی یک فرد حیاتی است. مصرف برخی غذاها، نوشیدنی ها و گیاهان دارویی ممکن است به پاکسازی کلیه ها کمک کند. کلیه ها وظایف اساسی را انجام می دهند که بدن را سالم نگه می دارد. این دو اندام کوچک به شکل لوبیا، سموم را از خون فیلتر میکنند، سطح مواد معدنی را متعادل میکنند و به تنظیم فشار خون کمک میکنند.

اکثر افراد می توانند با هیدراته ماندن و خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم کلیه های خود را سالم نگه دارند.

پاکسازی کلیه ها ممکن است به دفع سموم از بدن کمک کند. نکات زیر به بهبود سلامت کلیه و کاهش خطر بیماری کلیوی کمک کند:

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن مایعات کافی در روز برای سلامت یک فرد ضروری است. آب برای هضم غذا، جذب مواد مغذی، خلاص شدن از شر مواد زائد و سموم، حفظ سلامت پوست و انجام طیف وسیعی از عملکردهای دیگر بدن ضروری است. مصرف آب کافی همچنین می تواند از مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه جلوگیری کند.

مصرف سدیم را کاهش دهید

بدن به نمک یا سدیم نیاز دارد، اما مصرف بیش از حد آن می تواند فشار خون را افزایش دهد که می تواند خطر نارسایی کلیه، بیماری قلبی و سکته را در فرد افزایش دهد.

تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید

افراد می توانند تغییرات ساده ای در رژیم غذایی خود ایجاد کنند تا هم سلامت کلیه و هم سلامت عمومی خود را بهبود بخشند.

اجتناب از غذاها و نوشیدنی های زیر :

مواد غذایی فرآوری شده قند کربوهیدرات تصفیه شده و شیرین کننده های مصنوعی پروتئین های حیوانی، مانند گوشت گاو، گوشت خوک و اندام های گوشتی وغذاهای حاوی سدیم و الکل کافئین

خوردن این مواد غذایی:

میوههای مرکبات، مانند لیمو، لیموترش، و سیب پرتقال، لبنیات کمچرب، سبزیجات غلات کامل، مانند جو، برنج قهوهای، و گوشت جو دوسر، از جمله مرغ و غذاهای دریایی

قبل از شروع رژیم پاکسازی کلیه یا سم زدایی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سنگ کلیه یا بیماری کلیوی دارد.

اگرچه نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است، اما مایعات بیش از حد می تواند غلظت مواد معدنی را در بدن کاهش دهد و منجر به آسیب به بدن شود. برنامههای پاکسازی کلیه عموماً افراد را تشویق میکند تا غذاهای سالمتری مانند میوهها و سبزیجات مصرف کنند. با این حال، اگرچه طرفداران پاکسازی کلیه می گویند که رژیم ها فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما تحقیقات علمی کمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

برنامه های پاکسازی کلیه می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اما اغلب شامل رژیم های غذایی ، مصرف آب و چای برای چند روز و مصرف مکمل های گیاهی است.اکثر افراد با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و نوشیدن مایعات کافی می توانند کلیه های خود را سالم نگه دارند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد