اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تماس تلفنی با مادر ، استرس را کاهش میدهد

تحقیقات نشان داده که صدای مادر در تلفن می‌تواند همان جادوی آرامش‌بخش زمانی که او آنجاست تا فرزندانش را در آغوش بگیرد، داشته باشد.

دانشمندان آمریکایی بر این باورند که شنیدن صدای مادر از طریق تلفن، مانند نوازش کردن، استرس را از بین می برد.

تحقیقات نشان داده که صدای مادر در تلفن میتواند همان جادوی آرامشبخش زمانی که او آنجاست تا فرزندانش را در آغوش بگیرد، داشته باشد. دانشمندان آمریکایی بر این باورند که شنیدن صدای مادر از طریق تلفن مانند در آغوش گرفتن ، استرس را کاهش می دهد .

در مطالعهای محققان دریافتند تماسبا مادران ، باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود. دانشمندان در یک تحقیق ، کودکانی که مجبور بودند یک سخنرانی داشته باشند و مسائل ریاضی را در مقابل غریبه ها حل کنند بررسی کردند، این موقعیت این باعث شد که قلب آنها به تپش بیفتد و سطح هورمون استرس کورتیزول افزایش یابد.

سپس به سه گروه تقسیم شدند، یک گروه با تماس فیزیکی با مادرشان، گروه دوم با تماس تلفنی با مادرانشان و گروهی دیگر با تماشای فیلمی از مادرشان . آزمایشات بزاق و ادرار نشان داد که اکسی توسین در دو گروه اول به صورت مشابه افزایش یافت و در گروه سوم افزایش نیافت.

کودکانی که با مادرانشان ارتباط برقرار کردند، تقریباً همان واکنش هورمونی را داشتند، چه به صورت حضوری و چه از طریق تلفن. بسیار جالب است که بدانید وقتی کار استرس زا تمام میشود و زمانی که بچه ها به خانه می روند، هنوز این هورمون در بدن وجود دارد و سطح کورتیزول آنها هنوز پایین است. اینکه یک تماس تلفنی ساده می تواند این تأثیر فیزیولوژیکی روی اکسی توسین داشته باشد، واقعاً هیجان انگیز است.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اشکال دیگر ارتباطی مانند پیامهای متنی بر روی اکسی توسین تأثیر دارد یا خیر و امیدوار است بتواند تحقیقات خود را روی حیوانات نیز آزمایش کنند تا ببینند که آیا این اثر منحصر به انسان است یا خیر.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد