اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت قیمت طلا در بازار ادامه دار شد

قیمت طلا که طی هفته گذشته کاهش شدیدی یافته بود، امروز صبح همراه با باز شدن بازار، به روند نزولی خود ادامه داده و افت شدید تری را متحمل شد.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1883 دلار می باشد که 13 دلار افت روزانه را نشان می دهد. با این حال تحلیلگران پیش بینی می کنند که برخورد طلا با کف قیمتی می تواند باعث افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت آن شود.

تمرکز فعالان بازار در حال حاضر به جلسه فدرال رزرو که از فردا آغاز شده و چهارشنبه بعد از ظهر به پایان می رسد معطوف شده است. فدرال رزرو قرار است در این جلسه خود درباره افزایش نرخ بهره تصمیم گیری کند.

پیش بینی ها حاکی از این است که فدرال رزرو قصد دارد طی این جلسه نرخ بهره را به میزان 50 واحد پایه افزایش دهد که دو برابر بیشتر از افزایش پیشین آن است. هدف این بانک از این کار کنترل تورم شدید به وجود آمده در اقتصاد ایالات متحده است.

قیمت طلا

برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که این امکان وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از 50 واحد و 75 واحد پایه افزایش دهد که می تواند تاثیر بسیار شدیدی بر روی بازار های مختلف داشته باشد.

تحلیلگران بر این باورند که تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش 75 واحدی نرخ بهره می تواند باعث شود تا قدرت دلار همچنان افزایش یافته و در نتیجه بر طلا فشار بیشتری وارد کند.

طی هفته اخیر افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح طی چند سال گذشته به عنوان مهم ترین باد مخالف برای طلا عمل کرده و باعث شد که قیمت از آن از محدوده 1920 تا 1970 دلار کاهش یابد.

همچنین امروز قرار است که داده های مربوط به شاخص مدیران خرید نیز منتشر شود که می تواند در ادامه روز بر روی بازار تاثیر بگذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد