اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نکات کوچک برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

تغییر در شیوه زندگی، از غذاهایی که می خورید تا روش مقابله با استرس، می تواند به شما در کاهش عوامل خطرآلزایمر کمک کند. در اینجا راه های اصلی برای جلوگیری از بیماری آلزایمر با تغییر سبک زندگی یا عادات آورده شده است

تغییر در شیوه زندگی، از غذاهایی که می خورید تا روش مقابله با استرس، می تواند به شما در کاهش عوامل خطرآلزایمر کمک کند. در اینجا راه های اصلی برای جلوگیری از بیماری آلزایمر با تغییر سبک زندگی یا عادات آورده شده است.

مغز خود را به چالش بکشید

هر چه بیشتر خود و مهارت های شناختی خود را به چالش بکشید، احتمال اینکه زوال عقل را کاهش دهید بیشتر می شود.

تحقیقات نشان داده که بازیهای فکری آنلاین که حافظه را تقویت میکند مغز را به چالش میکشد.

به زبان دوم صحبت کنید

یادگیری یک زبان جدید میتواند به بهبود مهارتهای شناختی شما کمک کند و به جلوگیری از زوال عقل کمک کند. افرادی که زبان جدیدی یاد میگیرند، بعداً کمتر دچار زوال عقل و مشکلات حافظه میشوند. به نظر می رسد که یادگیری یک زبان جدید می تواند باعث انعطاف پذیری در مغز شود و به کاهش احتمال زوال عقل یا حتی تاخیر در شروع آن کمک کند.

از کمربند ایمنی استفاده کنید

ضربه به سر در هر مرحله از زندگی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را در آینده را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که خطر ابتلا به آلزایمر در بزرگسالان با سابقه ترومای متوسط ​​مغز در مقایسه با همسالان بدون سابقه تروما، دو برابر است. برای کسانی که سابقه آسیب مغزی شدید تروماتیک داشتند، خطر ابتلا به زوال عقل بیش از چهار برابر است.

ازآنجایی که به زمین خوردن، علت آسیب سر در بسیاری از افراد مسن است،ایجاد نکات ایمنی در خانه برای کاهش خطر سقوط یک تصمیم عاقلانه برای بدن و ذهن شما است.

استرس خود را کاهش دهید

هر نوع استرس طولانی مدت می تواند به سلامت جسمی و روحی ما و به سلامت شناختی ما نیز آسیب میرساند.

خوشبختانه، روشهای خوب پیشگیری از استرس و مکانیسمهای مقابلهای میتواند به شما در مدیریت استرس روزانه کمک کند تا مزمن و مضر نشود. سعی کنید روزانه نفس عمیق بکشید، دعا کنید یا اتفاقات را بنویسید تا استرس را کاهش دهید. همچنین می توانید مدیتیشن را به برنامه منظم خود اضافه کنید.

سیگار نکشید

مدتهاست که سیگار با عوارض جدی سلامت جسمانی از فشار خون بالا گرفته تا افزایش خطر سرطان مرتبط است. با این حال، سیگار کشیدن همچنین می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل عروقی را افزایش دهد. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به 14 درصد از بیماران آلزایمری در سراسر جهان سیگار میکشند.

مراقب فشار خون خود باشید

متخصصان مراقبت های بهداشتی موافقند که قلب سالم اغلب به مغز سالم منجر می شود. مطمئن شوید که شما و پزشکتان مراقب فشار خون خود هستید و تمام تلاش خود را برای حفظ آن در سطح سالم انجام می دهید. هر گونه داروی تجویز شده را مصرف کنید، خوب غذا بخورید و ورزش روزانه را به برنامه منظم خود اضافه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد