اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آینده طلا پس از ریزش های اخیر چه خواهد بود؟

قیمت طلا طی هفته گذشته افت بسیار زیادی را متحمل شده و روند نزولی را تقویت کرد. حال آینده طلا نزولی خواهد بود یا طی روز های آینده این روند معکوس خواهد شد؟

به گزارش سایت طلا، همراه با کاهش ارزش شاخص دلار در روز جمعه قیمت طلا توانست رشد خوبی را به نمایش گذاشته و تا 1920 دلار افزایش یابد. با این حال در ادامه روز بار دیگر کاهش یافت و در نهایت هفته را در عدد 1896 دلار به پایان رساند.

نوسانات شدید قیمت طلا طی روز های گذشته عوامل متعددی دارد. مهم ترین عامل آن را می توان تمرکز سرمایه گذاران و معامله گران بر روی جلسه این هفته فدرال رزرو دانست که قرار است در آن درباره نرخ بهره تصمیم گیری شود.

پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان نیم درصد افزایش دهد. همچنین کارشناسان بر این باورند که فدرال رزرو قصد دارد طی سه سال آینده ترازنامه مالی خود را از سطح فعلی در 8.8 تریلیون دلار به 6.4 تریلیون دلار کاهش دهد.

در روز جمعه داده های مربوط به تورم ایالات متحده منتشر شد. این داده ها نشان دادند که تورم همچنان در حال افزایش بوده و به بالاترین سطح خود طی 42 سال گذشته رسیده است. همچنین داده های مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، یک انقباض شدید را در اقتصاد این کشور نشان داد.

تحلیلگران بر این باورند که دو مورد گفته شده در بالا، در ادامه هفته می تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود. علاوه بر این موارد، ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین نیز از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.

تورم انرژی و مواد غذایی همچنان در حال افزایش است چراکه روسیه و اوکراین صادر کننده عمده غلات ذرت و گندم هستند و همچنین روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز به شمار می رود.

از آنجایی که دوتا از بزرگترین مولفه های افزایش تورم هزینه های غذا و انرژی به شمار می رود، جنگ روسیه و اوکراین تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش تورم گذاشته است.

حال می توان گفت که طلا تحت تاثیر عواملی که در بالا اشاره شد، نوسان بسیار زیادی را تجربه کرده است. با این حال با توجه به ادامه جنگ و عملکرد طلا به عنوان یک دارایی امن، می توان انتظار داشت که قیمت طلا در آینده افزایش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد