اونس طلا2318.52
مظنه15,401,000
18 گرم3,555,300
ارزش سکه34,698,453
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

شکارچیان طلا به دنبال اونس جهانی !

سایت طلا: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: پس از افت شدید بهای طلا در اواخر هفته گذشته کسانی که به شکارچی طلا معروف هستند، از فرصت بوجود آمده استفاده کرده و اقدام به خرید طلا کردند که به دنبال آن بهای اونس طلا افزایش یافت.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، در گفتگو با سایت طلا در رابطه با علت افت بهای جهانی طلا در هفته گذشته گفت: قیمت جهانی طلا پنجشنبه گذشته با گزارش رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا و مطرح شدن بحث کمکهای مالی این بانک به بازارهای مالی، در کنار اعلام کاهش شاخص بیکاری در آمریکا، باعث بالا رفتن ارزش دلار، و در مقابل کاهش شدید بهای طلا شد.

وی افزود: این افت بهای جهانی طلا، برای اولین بار در سه سال گذشته بالاترین میزان کاهش را رقم زد، و طلا به زیر 1200 دلار و به کانال 1100 دلاری سقوط کرد، که شوک قیمتی شدیدی را به بازارهای جهانی طلا وارد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشورخاطرنشان کرد: پس از افت شدید بهای طلا کسانی که به شکارچی طلا در بازارهای جهانی معروف هستند، بلافاصله اقدام به خرید طلا کردند، که این خرید به نوعی جبران خسارتهایی بود که از کاهش قیمت طلا برای آنان حادث شده بود که قسمتی از زیان خود را جبران کنند. همین موضوع باعث رشد مجدد قیمتها در بازار طلا شد و روز شنبه که بورسهای جهانی تعطیل بودند هر اونس طلابر روی 1235 دلار بسته شد.

کشتی آرای با اشاره به افت 61 دلاری اونس طلا در مقایسه با هفته قبل گفت: در بازارهای داخلی کاهش قیمت جهانی طلا و نوسانات بهای ارز، باعث شد قیمت ها چند روز گذشته نوسانات جزئی داشته باشد، و در مجموع در بازار داخل در یک هفته گذشته 5/0 درصد نوسان داشته باشد و قیمتها به سمت ثبات پیش رود.

وی همچنان خاطرنشان کرد: فردا دوشنبه هم اگر قیمت جهانی طلا تغییری کند، در صورت تغییر بهای ارز، مسلماً قیمتها در بازار داخل نوسان خواهد داشت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل، انگیزه ی سرمایه گذاری روز طلا را کاهش داده و همین امر موجب شده تا سرمایه گذاری روی بازارهای دیگر سوق داده شود. یعنی نقدینگی که در بازار طلا و سکه هست، به سمت بازار بورس، سپرده گذاری در بانکها، خرید اوراق مشارکت، و سرمایه گذاری برای تولید در حرکت باشد.

گفتنی است، امروز بهای طلا در بازار داخل با رشد همراه بود و هرگرم طلای 18 عیار با رشد 1300 تومانی به 102 هزار و 800 تومان رسید. هر مثقال طلای 17 عیار نیز با افزایش 6 هزار تومانی 446 هزار تومان داد و ستد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، رشد بهای طلا رشد بهای سکه را نیز رقم زد، و هر قطعه سکه بهار آزادی با افزایش 21 هزار تومانی، یک میلیون و 111 هزار تومان معامله شد.
اونس جهانس طلا امروز با تعطیلی بازارهای جهانی بر روی رقم 1236 دلار و 30 سنت ثابت بود و دلار امروز با قیمت 3325 تومان تعیین کننده قیمت در بازار طلا و سکه داخل بود./ج

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد