اونس طلا2314.49
مظنه14,726,000
18 گرم3,399,500
ارزش سکه33,177,678
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

چهار اشتباه تغذیه ای که عامل چاقی هستند

چاقی یک بیماری همه گیر است و همه ما می خواهیم از آن فرار کنیم. بنابراین، اگر چند کیلو ناخواسته اضافه کرده اید، میل به کاهش فوری آنها گاهی اوقات می تواند باعث اشتباه شما شود.

در این راه ممکن است ناآگاهانه مرتکب اشتباهاتی مانند انجام تمرینات اشتباه یا خوردن چیزهای اشتباه شویم. برای جلوگیری از اشتباه کردن شما در سر میز شام، ما بخش خبری سایت طلا برخی از رایج ترین اشتباهات رژیم غذایی را فهرست کرده ایم.

1-فکر کردن به اینکه همه کالری ها برابر هستند

همه کالری ها برابر نیستند، کالری های خوب و بد وجود دارند. کالری‌هایی که هنگام خوردن سبزیجات دریافت می‌ کنید، خوب هستند، در حالی که کالری‌هایی که هنگام خوردن یک همبرگر بزرگ دریافت می‌کنید، بد هستند. این به این دلیل است که میزان انسولین آزاد شده توسط بدن بیشتر به نوع کالری مصرفی شما بستگی دارد تا به میزان کالری مصرفی.

2-انتخاب فقط غذای کم چرب یا رژیمی

غذاهای فرآوری شده، کم چرب یا "رژیمی" اغلب به عنوان گزینه ای ایده آل برای کاهش وزن در نظر گرفته می شوند، اما ممکن است همیشه درست نباشد. بسیاری از این غذاهای به اصطلاح سالم اغلب مملو از قند هستند تا طعم آنها را بهبود بخشد. بنابراین، به جای اینکه شما را سیر نگه دارند، غذاهای کم چرب بیشتر شما را گرسنه می کنند و ممکن است در نهایت حتی بیشتر بخورید. سالم تر است که به جای آن ترکیبی از محصولات غذایی مغذی و کم فرآوری شده را انتخاب کنید.

3-نخوردن پروتئین کافی

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، پروتئین تنها مهم ترین ماده مغذی است. رژیم غذایی با پروتئین بالا متابولیسم را بهبود می بخشد، اشتها را کاهش می دهد و بر چندین هورمون تنظیم کننده وزن تأثیر مثبت می گذارد. همچنین به محافظت از توده عضلانی در هنگام کاهش وزن کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی حاوی حدود 0.6 تا 0.8 گرم پروتئین در هر پوند ممکن است به کنترل اشتها و بهبود ترکیب بدن شما کمک کند.

4-کمبود فیبر در رژیم غذایی

افزودن فیبر کافی به وعده غذایی خود می تواند به کاهش اشتها با سیر کردن شما کمک کند. فیبر همچنین با جذب کالری کمتر از سایر غذاها به کاهش وزن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که دوبرابر کردن مصرف فیبر روزانه می تواند منجر به جذب 130 کالری کمتر شود. شما می توانید با ایجاد تغییرات اندک در رژیم غذایی خود، مانند تغییر به نان سبوس دار قهوه ای، به جای نان سفید معمولی، فیبر به غذا اضافه کنید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد