اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هر کدام از رنگ های سبزیجات چه خاصیتی دارند؟

سبزیجات رنگی گزینه ای بسیار مناسب برای پختن غذاهای رنگارنگ است اما فارغ از این هر رنگ از این سبزیجات دارای خواص بسیار زیادی است.

به گزارش سایت طلا، نیمی از بشقاب غذای روزانه شما باید از سبزیجات و میوه تشکیل شود و ضرورت دارد که شما از تمامی رنگ ای سبزیجات مصرف کنید تا مواد مغذی مختلف برای بدن شما تامین شود.

هریک از رنگ های مختلف سبزیجات دارای موادمغذی و مقدار متفاوتی است که این الزام را ایجاد می کند تا از تمامی این رنگ ها استفاده کنید.

از خواص سبزیجات مختلف می شود به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. سبزی ها دارای انواع ویتامین و مواد معدنی هستند که برای سلامتی بسیار مفیدند.

سبزیجات نارنجی مانند هویج و کدوتنبل بتاکاروتن دارند که از بدن در برابر سرطان جلوگیری می کنند.

نارنجی

سبزیجات برگ سبز مانند کرفس، اسفناج، بروکلی و جعفری دارای کاروتنوئیدها، ساپونین ها، لوتئین و فلاوونوئید ها هستند که فیبر، فولات و بتاکاروتن مورد نیاز بدن را فراهم کرده و به درمان بیماری ها کمک می کنند.

سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی و کلم بنفش دارای فیتوکمیکال ها هستند که از پوست بدن در برابر اشعه خورشید محافظت کرده و همچنین باعث کارکرد بهتر غده پروستات می شوند. اکثر سبزیجات دارای ویتامین C هستند که به پیشگیری از سرطان کمک می کنند.

قرمز

سبزیجات نیز مانند دیگر مواد غذایی دارای طبع های مختلفی هستند. سبزیجات دارای طبع سرد و تر شامل اسفناج، بامیه و خرفه است. سبزیجات دارای طبع سرد و خشک شامل ترشک، ریواس و گشنیز می شود. سبزیجات گرم و تر نیز شبدر، تربچه و ترب هستند.

طبع گرم و خشک در سبزیجات نیز وجود دارد که شامل برگ چغندر، پونه، نعنا، پیازچه، ترخون، مرزه، شاهی، جعفری، رازیانه، ریحان، شاهتره، شنبلیله، شوید، کرفس، انواع کلم، گزنه، مارچوبه، تره و تره فرنگی می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد