اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این وسایل را آشپز های مبتدی نیز در آشپزخانه خود دارند، شما چطور؟

وجود برخی از وسایل در هر آشپزخانه ای می تواند فرایند پخت غذا را راحت و سریع تر کند. شما چه تعداد از این وسایل را در آشپزخانه خود دارید؟

به گزارش سایت طلا،

هزاران وسیله در آشپزخانه وجود دارد که بسیاری از آن ها بدون استفاده و بی ارزش هستند اما هر آشپزخانه ای به این 5 وسیله نیاز دارد تا بتوان بهترین غذا ها را طبخ کرد.

1. میکروپلن یا زستر

آب لیمو می تواند زینگ اضافه کند و باعث اسیدی شدن و ترش شدن بیش از حد غذا شود اما عطر و طعم زیادی در پوست لیمو پنهان شده است. زرترها یا میکروپلان ها به برداشتن لایه بیرونی و خوش طعم پوست مرکبات به خصوص پوست لیمو کمک می کنند به وسیله کمک می کند تا بدون کندن پوست سفید آن که موجب تلخی می شود این کار را انجام دهید.شما می توانید پوست لیمو را به دسر، سس، غذای پخته شده و سبزیجات برشته شده اضافه کنید.

میکروپلن

2. گوشتکوب برقی

با صرف نظر از اسم آن اگر دوست دارید یک سوپ یکدست درست کنید این وسیله به شما کمک خواهد کرد. به جای اآن که بخواهید سوپ داغ را در مخلوط کن بریزید، کافی است گوشتکوب برقی خود را درست در قابلمه قرار دهید. همچنین می توان از آن برای تهیه پوره سیب زمینی، سس گوجه فرنگی، سس میوه و اسموتی استفاده کرد.

3. غذاساز

این وسیله ممکن است همه کاره ترین ابزار موجود در لیست باشد. از غذاسازها می توان سالسای تازه، پستو، هوموس، کره مغزها، پای چیز کیک ، خرده نان، گوشت چرخ کرده و حتی آرد جو دو سر و غلات کامل تهیه کرد. بعضی از غذاساز ها حتی برای برش زدن و رنده کردن نیز استفاده می شوند.

4. دماسنج گوشتی

برخی از افراد می ترسند که استفاده از دماسنج گوشت باعث شود آن ها گوشت خود را بیش از حد بپزند. در بیشتر موارد برعکس است. استفاده از دماسنج گوشت به شما امکان می دهد گوشت را به خوبی بپزید اما از له شدن و بیش از حد پخه شدن آن جلوگیری کنید.

فر هلندی

5. فر هلندی

این وسیله برخلاف اسمی که دارد در واقع یک نوع قابلمه از جنس چدن، آلومینیوم و یا سرامیک است که می توان از آن بر روی اجاق گاز و یا کمپ های مسافرتی بر روی ذغال استفاده کرد. این ظرف ها در نگهداری گرما بسیار خوب عمل می کنند. از فرهای هلندی می توان سوپ، خورشت، مرغ کامل، نان و گوشت تهیه کرد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد