اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه قاطعانه خواسته خود را بگوییم تا کسی به ما نه نگوید؟

شاید این مسئله بنظر ساده بیاید اما گاها پیش می آید که شما در جمعی خواسته و نظر خود را می گویید اما کسی به شما توجهی نمی کند.

به گزارش سایت طلا، عزت نفس به شما امکان می‌دهد به دیگران احترام بگذارید. اولی به شما اجازه می‌دهد قاطع باشید و دومی به شما کمک می‌کند بدون پرخاشگری این کار را انجام دهید. بهترین راه رسیدن به این تعادل چیست؟

قاطعیت همیشه درک نمی‌شود. درواقع، مردم اغلب آن را به با پرخاشگری اشتباه می‌گیرند. اما برای ابراز وجود نیازی به جنگیدن نیست. ابراز وجود یک مهارت اجتماعی است که به افراد امکان می‌دهد ایده‌ها و خواسته‌هایشان را بیان کنند و برای احقاق حقوق خود ایستادگی کنند.

ر ادامه چند روش برای جلوگیری از بروز دعوا و درگیری هم‌زمان با قاطعیت و ابراز وجود ارائه می‌شود:

تصمیم

1. کلیت موضوع را ببینید
هنگام مواجهه با مشکل، بهتر است علاوه بر منظر خود، مسأله را از دید طرف مقابل هم ببینید و تحلیل کنید. همچنین به این فکر کنید که مشکل را چطور می‌توانید حل کنید.

2. واکنش احتمالی دیگران را در نظر بگیرید
اگر قصد دارید حرفی بزنید که ممکن است باعث آزردگی خاطر یا ناراحتی شود، عکس‌العمل طرف مقابل را پیش‌بینی کنید. مسأله را سرسری نبینید، فقط درک کنید که همه متفاوت هستند و آنچه شما می‌گویید نیز تأثیر متفاوتی دارد.

3. به حقایق پایبند باشید و مستند حرف بزنید
به‌جای حدس و گمان، با ذکر حقایق و شواهد مشخص از عقاید و نظر خود دفاع کنید. این نه‌تنها منطقی‌ترین کار است بلکه به شما اعتبار می‌دهد.

4. به‌جای قضاوت دیگران احساس خود را بیان کنید
وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید، بیان آنچه احساس می‌کنید بسیار بهتر از حدس زدن احساس و قصد و انگیزه دیگران است. حرف زدن از این‌که یک موقعیت خاص چه احساسی در شما ایجاد می‌کند امکان می‌دهد با طرف مقابل خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

رفتار قاطع

5. به نظر دیگران احترام بگذارید
با دیگران مؤدب باشید و بدانید که دیدگاه آن‌ها می‌تواند به استحکام نظر شما کمک کند. گوش دادن به نظر برخی افراد می‌تواند آموزنده باشد، بنابراین، نیازی نیست نظر آن‌ها را به چالش بکشید یا تلاش کنید که نظر خود را ثابت کنید.

6. انگیزه‌های خود را ارزیابی کنید
تأمل در اعتبار انگیزه‌های خود مهم است. وقتی رفتار، سخن یا عملی را نقد می‌کنید یا از حقی دفاع می‌کنید انگیزه‌هایتان را باید به‌روشنی بشناسید. به‌این‌ترتیب، اطمینان می‌یابید که عکس‌العملتان واکنشی نیست و به‌طرف مقابل حمله نمی‌کنید.

7. اقناع کنید
با تجزیه‌وتحلیل دیدگاه و نظرات خود، علاوه بر اقناع دیگران می‌فهمید که دلایلتان محکم‌تر از همیشه هستند، حتی اگر به نظر دیگران غیرمنطقی باشند؛ بنابراین، شما باید عقاید و نظراتتان را به‌طور دقیق و روشن بیان کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد