اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

با موسیقی مغز خود را جوان نگه دارید

گر می خواهید بدنتان را تقویت کنید، به باشگاه بروید. اگر می خواهید مغزتان را تقویت کنید، به موسیقی گوش دهید.

اگر می خواهید بدنتان را تقویت کنید، به باشگاه بروید. اگر می خواهید مغزتان را تقویت کنید، به موسیقی گوش دهید.

چیزهای کمی وجود دارد که مغز را مانند موسیقی تحریک کند. اگر می خواهید درپیری آلزایمر نگیرید، گوش دادن به موسیقی بهترین راهکار است. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی می تواند اضطراب، فشار خون و درد را کاهش دهد و همچنین کیفیت خواب، خلق و خو، هوشیاری ذهنی و حافظه را بهبود ببخشد.

ارتباط مغز و موسیقی

کارشناسان در تلاشند تا بفهمند مغز ما چگونه می تواند موسیقی را بشنود. ارتعاشاتی که در هوا حرکت می کند ، به نوعی داخل کانال گوش قرار می گیرند سپس خارج می شوند. این ارتعاشات پرده گوش را تکان می دهد و به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که از طریق عصب شنوایی به ساقه مغز می رسد و در آنجا دوباره به چیزی که ما به عنوان موسیقی درک می کنیم تبدیل می شود. موسیقی ساختاری، ریاضی و معماری است بر اساس روابط بین یک نت و دیگری است. مغز شما باید محاسبات زیادی را انجام دهد تا موسیقی را درک کند.

یک ابزارموسیقی بیاموزید

یک تحقیقات انجام شده بر روی سالمندان نشان داد که سالمندانی که در کلاس‌های یادگیری پیانو شرکت کردند، توجه، حافظه و توانایی‌های حل مسئله و خلق و خوی و کیفیت زندگی آنها بهبود یافت. لازم نیست در این زمینه حرفه ای شوید، فقط چند درس بخوانید و چند نت بیاموزید.

موسیقی جدید گوش بدهید

کارشناسان پیشنهاد می کنند به موسیقی هایی که فرزندان یا نوه هایتان گوش می دهند گوش دهید. اغلب ما به همان آهنگ‌ها و سبک‌های موسیقی گوش می‌دهیم که در دوران نوجوانی و 20 سالگی خود گوش می‌دادیم، و معمولاً حاضر نیستیم موسیقی های جدیدی که مربوط به آن دوران نیست، گوش ‌کنیم.

موسیقی جدید مغزما را به چالش می کشد در صورتیکه موسیقی قدیمی این کار را نمی کند. ممکن است در ابتدا احساس خوبی نداشته باشید، اما آشنا نبودن با الفاض و کلمات جدید، مغزشما را به چالش می کشاند تا صداهای جدید را درک کنید.

خاطرات قدیمی را به یاد بیاورید

به موسیقی های آشنا گوش بدهید که خاطرات قدیمی را برای شما زنده میکنند. به عنوان مثال، گوش دادن به یک آهنگ ممکن است شما را به اولین لحظه ای که عاشق همسرتان شدید ببرد.

به بدنت گوش کن

به نحوه واکنش بدنتان به انواع مختلف موسیقی توجه کنید و نوع مناسب آن را انتخاب کنید. چیزی که به یک فرد کمک می کند تمرکز کند ممکن است حواس دیگری را پرت کند، و آنچه به یک نفر کمک می کند تا از تنش بیرون بیاید و به آرامش برسد، ممکن است باعث تنش عصبی فرد دیگری شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد