اونس طلا2311.69
مظنه14,711,000
18 گرم3,396,000
ارزش سکه33,143,883
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

با این روش ها دیگر سوزش معده را احساس نکنید

مردم اغلب از داروها برای درمان رفلاکس اسید و سوزش معده استفاده می کنند، اما تغییرات سبک زندگی نیز می تواند به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگیتان کمک کند.

مردم اغلب از داروها برای درمان رفلاکس اسید و سوزش معده استفاده می کنند، اما تغییرات سبک زندگی نیز می تواند به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگیتان کمک کند.

در اینجا ۱۰ روش طبیعی برای کاهش رفلاکس اسید و سوزش معده وجود دارد که تحقیقات علمی آنها را ثابت کرده است.

آدامس بجوید

چند مطالعه قدیمی نشان داده است که جویدن آدامس به کاهش اسید در مری کمک میکند . به نظر می رسد آدامس حاوی بی کربنات موثر باشد، زیرا می تواند از رفلاکس اسید جلوگیری و آن را خنثی کند . جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق می شود و مری را پاکسازی می کند .

به پهلوی چپ بخوابید

مطالعات نشان داده اند که خوابیدن به پهلوی راست ممکن است علائم رفلاکس را در شب بدتر کند . طبق یک بررسی، خوابیدن به پهلوی چپ ممکن است قرار گرفتن در معرض اسید در مری را تا 71 درصد کاهش دهد .

سر تخت و بالش خود را بالا بیاورید

تغییر وضعیت خوابیدن با بالا بردن بالش و سرمی تواند به کاهش علائم رفلاکس اسید کمک کند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. افرادی که از بالش برای بالا بردن قسمت بالایی بدن خود در هنگام خواب استفاده میکنند، رفلاکس اسید کمتری دارند .

زودتر شام بخورید

3 ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید. خوابیدن بعد از غذا هضم غذا را دشوارتر می کند و به طور بالقوه علائم رفلاکس را بدتر می کند.

پیاز پخته را به جای خام انتخاب کنید

پیاز خام یک محرک رایج برای رفلاکس اسید و سوزش معده است. خوردن یک وعده غذایی همراه با پیاز خام باعث افزایش سوزش معده و رفلاکس اسید در مقایسه با مصرف یک وعده غذایی مشابه بدون پیاز می شود. هضم پیاز خام دشوار است و ممکن است پوشش مری را تحریک کند . میتوانید به جای آن پیاز پخته را انتخاب کنید.

وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید

رفلاکس اسید معمولاً بعد از غذا افزایش می یابد و به نظر می رسد که وعده های غذایی بیشتر آن را بدتر می کند. بنابراین، خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر بسیار مفید است.

زیاد قهوه و چای ننوشید

اینکه مصرف قهوه باعث تشدید رفلاکس اسید می‌شود یا خیر، ممکن است به خود فرد بستگی داشته باشد. اگر متوجه شدید که قهوه باعث سوزش معده تان می شود، بهتر است به سادگی از آن دوری کنید یا مصرفتان را کم کنید.

نوشابه های گازدار مصرف نکنید

نوشیدن نوشابه های گازدار دفعات آروغ زدن را افزایش می دهد که ممکن است باعث رفلکس اسید شود. اگر نوشیدن آن علائم شما را تشدید کرد، سعی کنید کمتر نوشابه بخورید یا کاملا از مصرف آن خودداری کنید.

زیاد آب مرکبات ننوشید

بسیاری از انواع آب مرکبات، از جمله آب پرتقال و آب گریپ فروت، محرک های رایج برای سوزش سر دل در نظر گرفته می شوند.این مواد بسیار اسیدی هستند و حاوی ترکیباتی مانند اسید اسکوربیک هستند که در صورت مصرف زیاد آنها می تواند باعث

غذاهای پرچرب نخورید

چربی ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. به جای پرهیز از چربی‌ها، سعی کنید آنها را از منابع سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی‌های چرب و چربی‌های تک غیراشباع روغن زیتون یا آووکادو مصرف کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد