اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار سکه در تب و تاب دلار

سایت طلا: در هفته ای که گذشت بازار سکه با مواج شدن بازار ارز روزهای پر نوسانی را سپری کرد اما در نهایت به افت 28 هزار تومانی سکه بهار آزادی نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه تن در داد.



به گزارش سایت طلا، در هفته گذشته مبادلات بازار سکه در پی بازیگر اصلی این میدان یعنی دلار و در سایه ریزش طلای جهانی، شاهد رفت و برگشت قابل ملاحظه قیمتها بود به گونه ای که بهای سکه بهار آزادی از 1 میلیون و 169 هزار تومان تا آستانه 1 میلیون تومان پیش رفت اما بر این بها تاب نیاورد و دوباره با رشد تقریباٌ 100 هزار تومانی به 5 روز فعالیت کاری گذشته خاتمه داد.

بنابراین گزارش، در روز شنبه علی رغم رشد طلای جهانی، بازار سکه با یکه تازی دلار و سقوط آن به پایین ترین حد در شش ماه گذشته، از ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی 69 هزار تومان و از طرح قدیم آن 60 هزار تومان کاست و با بهای 1 میلیون و 120 هزار تومان و 1 میلیون و 80 هزار تومان به فروش رساند.
در همین راستاهر نیم و ربع سکه با افت 35 و 20 هزار تومان و با بهای 565 و 355 هزار تومان و سکه 1 گرمی با کاهش 13 هزار تومانی و با نرخ 250 هزار تومان در بازار فروخته شدند.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازار سکه در روز یکشنبه و در غیاب بازارهای جهانی و با توجه به نرخ 2920 تومانی دلار، تا مرز 1 میلیون تومان پایین رفت اما از بعدازظهر با تعطیلی روز دوشنبه و افزایش حجم تقاضا و با رشد دلار تا 3115 تومان، روند بازار معکوس شد و نرخ سکه در طرح امامی به 1 میلیون و 96 هزار تومان و در طرح قدیم به 1 میلیون و 70 هزار تومان رسید.
ارزش هر نیم و ربع سکه بعد از افت و خیز قیمتی بر همان بهای روز شنبه یعنی 565 و 356 هزار تومان آرام گرفت. نرخ هر سکه 1 گرمی هم به 245 هزار تومان رسید.

این گزارش یاد آور می شود که در روز سه شنبه بازار سکه با رفت و برگشت قیمتها مواجه شد که در روز چهارشنبه با کاستن از ارزش سکه ها، قیمت سکه طرح امامی را به 1 میلیون و 83 هزار تومان و طرح قدیم را به 1 میلیون و 50 هزار تومان رساند.
در روز چهارشنبه هر قطعه نیم سکه با نوسان بر بهای 562 هزار تومان و هر قطعه ربع سکه و سکه 1 گرمی بر بهای 355 هزار تومان و 245 هزار تومان آرام گرفتند.

شایان ذکر است، در روز پنج شنبه بازار سکه با گام برداشتن در مسیر صعودی ارزش هر سکه طرح امامی را به 1 میلیون و 92 هزار تومان و قدیم را به 1 میلیون و 65 هزار تومان رساند.
در همین راستا هر نیم سکه با قیمت 565 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی با بهای 365 و 250 هزار تومان در بازار به فروش رسیدند.

گفتنی است، گرچه این روزها بهای طلای داخل متأثر از اونس جهانی طلا قرار دارد، ولی نقش دلار در کنترل افت بیشتر طلا و سکه در بازار بسیار مشهود است، و گرچه بهای سکه با حباب سروپنجه نرم می کند، ولی این دلار است که مانع کاهش بیشتر بهای سکه می گردد./ج



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد