اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه: ملزم به همکاری با تحقیقات لاهه درباره اوکراین نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که با تحقیقات بین المللی دادگاه کیفری در مورد جنایات جنگی ادعایی در اوکراین همکاری نکند.

به گزارش سایت طلا به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد که مسکو از اطلاعیه ۲۵ آوریل مبنی بر پیوستن دادستان دیوان کیفری بین‌الملل به تیم تحقیقات مشترکی که زیر نظر آژانس قضایی اتحادیه اروپا "Eurojust" تشکیل شده مطلع است.

زاخارووا با بیان اینکه "روش کار چنین تشکل‌هایی به خوبی شناخته شده است"، پیش بینی کرد که نتایج تحقیقات جدید "سوگیرانه و یک جانبه" خواهد بود و در این رابطه به تحقیقات بین المللی در مورد فاجعه سقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی در دونباس در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ اشاره کرد.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که این تیم جدید شامل "قوی‌ترین حامیان بهره برداری از عدالت بین المللی برای بدنام کردن روسیه با بی توجهی کامل به واقعیات" است و دادستان دیوان کیفری بین المللی با این اقدام "نشان داد که حتی نمی‌خواهد چنین وانمود کند که یک نهاد بی‌طرف است و به محاکمه‌ای می‌پیوندد که مجرمان آن به وضوح مشخص شده هستند.

زاخارووا دادگاه بین‌المللی کیفری را به "سیاسی‌بازی" متهم کرد و آن را به‌عنوان « نهادی که هیچ ارتباطی با عدالت ندارد» توصیف کرد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که کمیته تحقیقات روسیه کشته شدن ۲.۶ هزار غیرنظامی و زخمی شدن بیش از پنج هزار نفر دیگر را در جریان درگیری در دونباس، به ویژه در نتیجه استفاده کی یف از سلاح‌های ممنوعه بین المللی، مستند کرده است.

وی افزود که سازمان‌های غیردولتی در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک بیش از ۳۰۰۰ پرونده را در مورد جنایات ارتکابی علیه ساکنان این دو جمهوری به دادگاه کیفری بین‌المللی ارسال کرده‌اند، اما تاکنون هیچ پاسخ روشنی از دادگاه لاهه دریافت نکرده‌اند.

زاخارووا گفت: یادآوری می‌کنیم که روسیه یکی از طرف‌های اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی نیست و موظف به همکاری با آن نیست، اما به پیگیری دقیق کار این نهاد ادامه خواهیم داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد