اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط در بازار طلا همچنان ادامه دارد

پس از کاهش شدید قیمت طلا در روز های ابتدایی هفته، این روند نزولی روز گذشته نیز ادامه پیدا کرد و طلا را به پایین ترین قیمت طی ماه های اخیر رساند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا طی روز های اخیر کاهش شدیدی یافت و به زیر سطح روانی 1900 دلار سقوط کرد. در لحظه نگارش این خبر، هر اونس طلای جهانی 1885 دلار در حال معامله است.

مهم ترین عامل کاهش قیمت طلا را می توان افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا دانست که طی هفته های اخیر و با توجه به سیاست های جدید فدرال رزرو قدرت بسیار زیادی کسب کرده است.

فدرال رزرو قصد دارد برای مقابله با تورم ایالات متحده، نرخ بهره را در جلسات آینده خود به میزان 50 واحد پایه افزایش داده و در نتیجه تا انتهای سال آن را به 3 درصد برساند.

با این حال تحلیلگران بر این باورند که تشدید تنش های ژئوپلیتیک که منجر به افزایش بیشتر تورم خواهد شد همچنان تقاضا برای فلز زرد را تقویت کرده و مانع از سقوط شدید تر طلا خواهد شد.

سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده از جمله شاخص هزینه شخصی و تولید ناخالص داخلی در فصل اول سال 2022 میلادی هستند که می تواند بر روی بازار تاثیر بسیاری داشته باشد.

از منظر فنی قیمت طلا در نقطه 1876 دلاری دارای حمایت نسبی بوده و سقوط بیشتر می تواند آن را به نقطه 1868 دلار برساند. در صورتی که طلا همچنان به افت خود ادامه دهد در نقطه 1850 دلار پشتیبانی خواهد شد.

از طرف دیگر اولین مانع پیش روی طلا برای آغاز حرکت صعودی نقطه 1890 دلار خواهد بود. عبور از این نقطه می تواند قیمت طلا را با مقاومت 1900 دلاری مواجه ساخته و آخرین مانع پیش روی طلا نیز در نقطه 1907 دلاری قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد