اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

موافقتنامه تجارت‌آزاد منطقه‌ای ایران به زودی به امضا می‌رسد

پیمان پاک گفت: مذاکرات برای توافق تجارت آزاد ‎اوراسیا ادامه دارد و به زودی اولین موافقتنامه تجارت‌آزاد منطقه‌ای ایران در دولت سیزدهم به امضا خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا،علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در توئیتی نوشت: سومین دور مذاکرات کارشناسی توافق تجارت آزاد ‎اوراسیا در مسکو هم اکنون با موفقیت خاتمه پیداکرد و دور بعدی مذاکرات نیز تیر ماه در ایران برگزارخواهد شد. به زودی اولین موافقتنامه تجارت‌آزاد منطقه‌ای ایران، در دولت سیزدهم به امضا خواهد رسید.

مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیروز و امروز در مسکو برگزار شد که به گفته مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت مذاکرات عمدتا متمرکز به نهایی کردن متن موافقت‌نامه تجارت آزاد بوده است.

آقای میرهادی سیدی گفت: مذاکرات این دور وارد موضوع فهرست‌های کالایی دو طرف شده است. این گفتگو‌ها با حضور نمایندگان ایران و نمایندگان ۵ کشور عضو عضو اتحادیه اوراسیا برگزار شد.

در موافقت‌نامه تجارت آزاد مقرر شده تعرفه حدود ۸۰ درصد کالا‌ها از هر دو طرف به تدریج به صفر برسد و تعرفه ۲۰ درصد باقی مانده کالا‌ها بدون تغییر باقی بماند. در حال حاضر متن موافقت‌نامه تا حدود زیادی نهایی شده و موارد معدودی در آن باقی مانده که نیاز به تامل بیشتر از سوی دو طرف است.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران می گوید: مذاکرات بین دو طرف در ماه‌های آتی ادامه پیدا خواهد کرد تا پیش از پایان سال جاری میلادی موافقت‌نامه تجارت آزاد بین دو طرف امضا شود.

سازمان توسعه تجارت ایران از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ مذاکرات مربوط به تبدیل موافقت‌نامه تجارت ترجیحی به موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را آغاز کرده است. از آغاز مذاکرات فوق تاکنون چهار دوره مذاکرات حضوری بین دو طرف برگزار شده و بیش از ۱۵ دور مذاکرات به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد