اونس طلا2298.72
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

مکمل ها را چه زمانی مصرف کنیم

برای عملکرد صحیح، بدن شما به 13 ویتامین نیاز دارد که 9 تای آن محلول در آب و 4 تای آن محلول در چربی است .

برای عملکرد صحیح، بدن شما به 13 ویتامین نیاز دارد که 9 تای آن محلول در آب و 4 تای آن محلول در چربی است .

ویتامین های محلول در آب

همانطور که از نام آن پیداست، ویتامینهای محلول در آب در آب حل میشوند. به این ترتیب، لازم نیست آنها را با غذا مصرف کنید تا جذب شوند. شما باید به طور منظم ویتامین های محلول در آب را مصرف کنید، زیرا برخلاف ویتامین های محلول در چربی که به راحتی در بافت های بدن شما ذخیره نمی شوند ، ویتامین های محلول در آب از طریق ادرار دفع می شود .

ویتامین سی

ویتامین C نقش های حیاتی زیادی در بدن شما ایفا می کند. به عنوان مثال، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و برای سلامت ایمنی، و همچنین ساخت کلاژن و انتقال دهنده های عصبی مورد نیاز است .

شما می توانید مکمل های ویتامین C را در هر زمانی از روز، با غذا یا بدون غذا مصرف کنید .مکمل های ویتامین C را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید، زیرا این ماده به گرما و نور حساس است.

ویتامین های گروه B

ویتامینهای B بهصورت جداگانه یا بهعنوان مکملهای کمپلکس B فروخته میشوند که حاوی هر هشت ویتامین B هستند.

از آنجایی که آنها محلول در آب هستند، می توانید آنها را با یا بدون غذا و در هر زمانی از روز مصرف کنید. مصرف ویتامین های B به دلیل نقش مهم آنها در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی، اغلب در صبح با معده خالی همراه با آب مصرف شود

ویتامین های محلول در چربی

برخلاف ویتامینهای محلول در آب، ویتامینهای محلول در چربی برای جذب مناسب به چربی نیاز دارند. بنابراین، به طور کلی توصیه می شود که این ویتامین ها را همراه با وعده غذایی چر مصرف کنید.

ویتامین A

اگر رژیم غذایی متعادلی و مناسبی دارید، مصرف مکمل های ویتامین A معمولاً ضروری نیست. برخی شواهد نشان می دهد که مکمل های ویتامین A با دوز بالا ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش دهند. به همین دلیل، ویتامین A را با دوز بالا مصرف نکنید، مگر اینکه پزشک به شما توصیه کند.

ویتامین دی

ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان، رشد سلولی و موارد دیگر مورد نیاز است. متأسفانه بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان دچار کمبود این ماده مغذی مهم هستند . ویتامین D را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد و بیشتر این مکمل ها باید همراه با وعده های غذایی یا میان وعده های حاوی چربی مصرف شوند تا از بهتر جذب شوند.

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان اصلی در بدن شما عمل می کند و برای جریان خون سالم و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است . این ماده مغذی در بسیاری از غذاها یافت می شود. معمولاً توصیه میشود که مکملهای ویتامین E همراه با غذا مصرف شوند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ویتامین E با دوز بالا ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان سالم شود.

ویتامین K

ویتامین K برای لخته شدن خون، سلامت استخوان و قلب و موارد دیگر مورد نیاز است . شما می توانید مکمل های ویتامین K را در هر زمانی از روز همراه با یک وعده غذایی یا میان وعده حاوی چربی مصرف کنید. با این وجود، مکمل های ویتامین K ممکن است با برخی داروهای ضد انعقاد خون تداخل داشته باشند. اگر از این داروها استفاده می کنید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد