اونس طلا2362.73
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

6 مهارت لازم برای حفظ یک رابطه از زبان روانشناسان

گای وینچ، روانشناس خانواده که بیش از 20 سال است به زوج ها کمک می کند، فکر می کند که شادی و رضایت در یک رابطه به سه عامل کلیدی بستگی دارد.

بیشتر از آن، این عوامل غریزی نیستند و نیاز به یادگیری و آمادگی دارند. مهارت ها باید توسعه یابد که نیاز به تمرین زیاد دارد. همکاران وینچ همچنین در مورد عادات دیگری صحبت می کنند که به زوج ها کمک می کند تا سال ها از روابط خود راضی بمانند.

ما امروز در بخش خبری سایت طلا تصمیم گرفتیم که در مورد این مهارت ها و عادات به شما بگوییم تا بتوانید رابطه عاطفی موفقی داشته باشید.

1 شفقت و مهربانی

شفقت این است که خود را به جای دیگران تصور کنید و به آنها بازخورد بدهید: از آنها حمایت کنید یا به آنها دلداری دهید، با هم غمگین یا شاد باشید. بعد از اینکه چند سال با کسی زندگی کردید، ممکن است فکر کنید که یکدیگر را خیلی خوب می شناسید. با این حال، این می تواند مانعی بر سر راه شما برای ایجاد همدلی با یکدیگر در رابطه باشد .برای جلوگیری از این اشتباه،مهربانی را در خودتان تمرین کنید. سعی کنید خود را به جای دیگری بگذارید. چشمانتان را ببندید، و با در نظر گرفتن شخصیت فرد و شرایطی که در آن قرار دارد، سعی کنید تصور کنید که باید چه احساسی داشته باشد. نظر خودتان را در مورد مشکل فراموش کنید، سعی کنید احساسات طرف مقابل را درک کنید. این به شما امکان می دهد همدلی نشان دهید که برای یک رابطه شاد و سالم بسیار مهم است.

2 درک عاطفی

نکته قبلی به نوعی به این موضوع منتهی می شود. منظور ما این است که نه تنها بتوانید خود را به جای دیگران در مواقعی که در مشکل هستند قرار دهید، بلکه در طول مشاجرات بسیار شدید بین شما دو نفر نیز مهم است. البته، در طول یک مشاجره، افراد بسیار کمی می گویند: "شما حق دارید این احساس را داشته باشید، و من این را درک می کنم." به نظر می رسد که گفتن آن فقط ممکن است اوضاع را بدتر کند، اما اینطور نمی شود. این کلمات می توانند اثر معجزه آسایی داشته باشند. شریک زندگی شما متوجه می شود که شما احساسات او را درک می کنید و با وجود اینکه ناراحت هستید، احساس او را می پذیرید. این درک منجر به احساس آرامش و فراموشی احساسات منفی می شود.

3 مشارکت

برخی از زوج ها آنقدر به یکدیگر عادت می کنند که مانند هم اتاقی با یکدیگر رفتار می کنند و هر فردی زندگی خودش را شروع می کند. در این شرایط ، برخی از افراد اغلب هنگام تصمیم گیری، نظرات شریک زندگی خود را نادیده می گیرند و این بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. این رویکرد به احتمال زیاد منجر به مشاجرات مکرر و جدایی خواهد شد. برای جلوگیری از این امر، باید با در نظر گرفتن نظر شریک زندگی خود تصمیمات مهمی بگیرید. زیرا این تصمیمات احتمالاً بر زندگی شما و شریک زندگی شما تأثیر می گذارد.

4 حدس و گمان

وقتی همسرتان چیزی خنثی یا حتی خوب به شما می گوید سعی نکنید زیاد فکر کنید و سریع جواب دهید. به این ترتیب شما از یک دعوای غیر ضروری جلوگیری کردید. سعی کنید در هیچ موقعیتی حدس و گمان نزنید، فقط مستقیماً از شریک زندگی خود بپرسید که واقعاً منظور آنها چیست.

5 سپاسگزاری

هر فرصتی که به دست می آورید به همسرتان بگویید که چقدر سپاسگزارش هستید. شاید باور نکنید، اما این کلمات جادویی هستند. شریک زندگی شما متوجه می شود که او مفید، مورد نیاز است و متوجه می شود که شما واقعاً اینگونه فکر می کنید و احتمالاً از این به بعد کلمات "متشکرم" را بیشتر خواهید شنید، نه فقط برای یک چیز بزرگ، بلکه حتی برای چیزهای عادی.

6 شادی

بسیاری از مردم فکر می کنند که شخصی که دوستش دارند مسئول احساس رضایت آنهاست. این فقط تا حدی صحیح است. اساس خوشبختی شما شخص دیگری نیست، این شما هستید. اگر قبل از شروع رابطه از زندگی خود ناراضی بودید، آنگاه این رابطه فقط به طور موقت می تواند وضعیت را بهبود بخشد و پس از آن، احساسات گذشته شما باز خواهند گشت. فکر نکنید که شریک زندگی شما مسئول این موضوع است شما معمار خوشبختی خودتان هستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد