اونس طلا2357.17
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

با خوردن این موادغذایی از قلبتان محافظت کنید

بیماری قلبی تقریباً عامل یک سوم کل مرگ و میرها در سراسر جهان را است .رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش یا کاهش دهد.

15 غذای فوق العاده برای سلامتی قلب شما

بیماری قلبی تقریباً عامل یک سوم کل مرگ و میرها در سراسر جهان را است رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش یا کاهش دهد. در واقع، برخی غذاها می توانند بر فشار خون، تری گلیسیرید، سطح کلسترول تأثیر بگذارند که همه اینها از عوامل جدی در بیماری قلبی هستند.

سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزی های دیگر، به دلیل غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها شناخته شده اند. آنها سرشار از ویتامین K و نیترات هستند که فشار خون را کاهش می دهند، عملکرد سلول های پوشاننده رگ های خونی را بهبود می بخشند و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند.

گردو

گردو منبع عالی فیبر و ریزمغذی هایی مانند منیزیم، مس و منگنز است. تحقیقات نشان می دهد که گنجاندن چند وعده گردو در رژیم غذایی می تواند به سلامتی قلب کمک کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها است که می تواند به تقویت سلول های قلب کمک کند. مصرف شکلات در حد متعادل (کمتر از 6 وعده در هفته) ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، یک رنگدانه گیاهی طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی قوی . آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند، از آسیب اکسیداتیو و التهاب جلوگیری می کنند. افزایش مصرف فرآورده های گوجه فرنگی و مکمل لیکوپن اثرات مثبتی بر چربی خون، فشار خون و عملکرد اندوتلیال دارد .

سیر

تحقیقات خواص دارویی قوی سیر را تأیید کرده و دریافته‌اند که سیر می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین است که اثرات درمانی زیادی دارد. عصاره سیر می‌تواند از تجمع پلاکت‌ها جلوگیری کند که ممکن است خطر لخته شدن خون و سکته را کاهش دهد. حتماً سیر را خام مصرف کنید یا آن را له کنید و بگذارید چند دقیقه قبل از پخت بیرون بماند. این کار اجازه می‌دهد تا آلیسی تشکیل شود و خاصیت آن برای سلامتی به حداکثر برسد.

روغن زیتون

روغن زیتون مملو از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند التهاب را تسکین دهد و خطر بیماری مزمن را کاهش دهد. همچنین سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که در بسیاری از مطالعات با بهبود سلامت قلب مرتبط هستند. روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک و آنتی‌اکسیدان است و مشخص شده است که در پیشگیری و درمان فشارخون بالا مفید است.

چای سبز

چای سبز سرشار از پلی فنول‌ها و کاتچین ها است که می‌توانند به‌عنوان آنتی‌اکسیدان از آسیب سلولی جلوگیری کنند، التهاب را کاهش دهند و از قلب شما محافظت کنند. مصرف عصاره چای سبز به مدت 3 ماه باعث کاهش فشارخون، تری گلیسیرید، LDL (بد) و کلسترول می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد