اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 مورد که چرخه خواب شما را مختل می کند

30 درصد افراد از بی خوابی مزمن رنج می برند و با افزایش سن و تحصیلات، تعداد کسانی که از قرص های خواب آور استفاده می کنند افزایش می یابد.

ممکن است تعجب کنید که چرا بعد از داشتن یک روتین قبل از خواب، هنوز به اندازه کافی نمی خوابید. مشکل ممکن است در کوچکترین چیزهایی باشد که شما حتی به آنها فکر نکرده اید.

ما در بخش خبری طلا تصمیم گرفتیم به موانع احتمالی که منجر به بی خوابی شما می شوند اشاره کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

1-ملافه مصنوعی

ملافه های ساخته شده از مواد طبیعی خنک تر هستند و قابلیت تنفس بهتری دارند. همچنین رطوبت را بهتر جذب می کند. برعکس، ملافه مصنوعی گرما را به دام می اندازد و می تواند دلیل تعریق شبانه باشد. به همین دلیل، در نهایت شما تمام شب را پرت می‌کنید و احتمالاً از تحریک برخی پارچه‌های مصنوعی رنج می‌برید.

2-اسانس

اگرچه برخی از روغن های ضروری مانند اسطوخودوس به ما کمک می کنند تا آرام شویم، اما بسیاری از آنها برعکس عمل می کنند. روغن های ضروری مرکبات می توانند شما را بیدار نگه دارند. علاوه بر این، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که روغن های ضروری را مستقیماً روی بالش خود می پاشید، به یاد داشته باشید که برخی از روغن ها می توانند باعث سوختگی شیمیایی شوند. هورمون‌های شما نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، بنابراین اختلال در چرخه خواب می‌تواند به دلیل عدم تعادل هورمونی باشد.

3-مشکلات تیروئیدی

کسانی که مشکلات تیروئید دارند از آپنه خواب (وقفه در تنفس) رنج می برند. این می تواند باعث بیداری های منظم شود، بنابراین بعد از یک خواب شبانه، ممکن است به جای انرژی، احساس خستگی کنید. اختلال عملکرد تیروئید اغلب منجر به اختلال در ریتم شبانه روزی نیز می شود.

4-کمبود منیزیم

منیزیم یک عنصر ضروری است که بر توانایی خواب شما تأثیر می گذارد. اگر بدن شما فاقد این ماده مغذی باشد، ممکن است آرام شدن برای شما مشکل باشد. علاوه بر این، انقباض عضلانی یا سندرم پای بی قرار نیز به دلیل سطوح پایین منیزیم ایجاد می شود. به همین دلیل است که مکمل ها اغلب برای درمان بی خوابی استفاده می شوند.

5-گیاهان

هنگام قرار دادن گیاهان در اتاق خواب خود باید مراقب باشید. برخی از گیاهان خانگی می توانند برای انسان سمی باشند. اگر از آسم رنج می برید، اگر به آن ها حساسیت دارید، برخی از گیاهان ممکن است باعث ایجاد این بیماری شوند. علاوه بر این، کپک یا سایر باکتری‌های موجود در خاک می‌توانند باعث آسیب شوند و در نتیجه کیفیت خواب شما را بدتر کنند.

6-سندرم پای بی قرار

این سندرم معمولاً با تمایل به حرکت اندام به دلیل احساسات ناخوشایند در پاها مشخص می شود. مجبور می شوید از خواب بیدار شوید تا خزیدن، سوزن سوزن شدن یا احساس سوزش در پاها را متوقف کنید. شدت آن متفاوت است و در افراد پنجاه ساله شایع تر است. این سندروم می تواند علت اختلال خواب یا یکی از عوارض جانبی آن باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد