اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این مهارت‌ها را ندارید به موفق شدن در کارفکر نکنید

مهارت‌های اجتماعی برای موفقیت در محل کار ضروری است.مهارت‌های اجتماعی که «مهارت‌های بین‌فردی» نیز نامیده می‌شود.

مهارت‌های اجتماعی برتر برای موفقیت در محل کار

مهارت‌های اجتماعی برای موفقیت در محل کار ضروری است. مهارت‌های اجتماعی که «مهارت‌های بین‌فردی» نیز نامیده می‌شود، چیزی است که همه ما برای تعامل و برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن استفاده می‌کنیم. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های کلامی (طرز صحبت با دیگران) و مهارت‌های غیرکلامی (زبان بدن، حرکات و تماس چشمی شما) می‌شود.

همدلی

برای تعامل با دیگران، باید بتوانید احساس آنها را درک کنید. ابتدا، باید درک کنید که مردم چه احساسی دارند، جنبه دوم همدلی، ارتباط با دیگران است. همدلی هنگام برخورد با مشتریانی که با سؤالات یا مشکلاتی به شما مراجعه می‌کنند بسیار مهم است. شما نباید نسبت به مسائل آنها و همچنین کمک به حل مشکلات آنها بی تفاوت باشید.

همکاری

همکاری زمانی مهم است که در یک تیم کار می‌کنید، جایی که از شما خواسته می‌شود برای رسیدن به یک هدف مشترک با همکارانتان کار کنید. بااین‌حال، اگر در یک تیم کار نمی‌کنید، در مواردی که از شما خواسته می‌شود به همکارانتان کمک کنید، داشتن این مهارت اجتماعی ضروری می‌شود.

ارتباط کلامی و نوشتاری

ارتباط کلامی توانایی معرفی خود با استفاده از زبانی است که دیگران می‌توانند آن را درک کنند. هر زمان که به‌صورت حضوری یا تلفنی با دیگران صحبت می‌کنید، به مهارت‌های ارتباط کلامی قوی نیاز خواهید داشت. هر زمان که ایمیل، متن، نامه، گزارش یا ارائه می‌نویسید، مهارت نوشتاری وارد عمل می‌شود. مهم نیست که نقش شما در شرکت چیست، مهارت‌های ارتباطی درهم دو نوع ضروری است.

گوش‌دادن

یکی دیگر از مهارت‌های ارتباطی مهم که به شما کمک می‌کند به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید، مهارت گوش‌دادن است. شما باید بتوانید به‌دقت به آنچه کارفرمایتان به شما می‌گوید، به آنچه همکارانتان در جلسه می‌گویند و آنچه کارمندان از شما می‌خواهند گوش دهید. شما باید به نگرانی‌های مشتریان گوش دهید و تا بدانند که آنها را درک کرده‌اید.

ارتباطات غیرکلامی

درحالی‌که ارتباط کلامی یک مهارت مهم است، ارتباطات غیرکلامی نیز یک مهارت مهم است. از طریق زبان بدن، تماس چشمی و حالات چهره خود، می‌توانید بیان کنید که فردی همدل هستید که بادقت به صحبت‌های دیگران گوش می‌دهد. اگر با لبخند در اطراف قدم بزنید، مردم راحت‌تر با شما صحبت می‌کنند تا زمانی که چهره‌تان اخمو باشد.

چگونه مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنیم

برای برخی افراد، مهارت‌های اجتماعی به طور طبیعی به وجود می‌آیند. اما برای همه این‌طور نیست. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

مهارت‌های اجتماعی در محل کار بسیار مهم هستند. کار شما ممکن است نیاز به مهارت‌های مختلف و تمرکز داشته باشد، اما این مهارت‌های هم برای کارفرمایان ارزشمند است و برای موفقیت شما در کار ضروری است.

تمرین باعث می‌شود بهتر عمل کنید. اگر می‌بینید که مهارت‌های اجتماعی به‌راحتی به دست نمی‌آیند، ناامید نشوید، هر چه بیشتر روی این مهارت‌ها کار کنید، بهتر خواهید شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد