اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا روسیه در برابر اوکراین شکست می خورد ؟

دیپلمات ارشد آمریکایی در سفر به کی یف می گوید روسیه در اهداف جنگی خود شکست می خورد

دیپلمات ارشد آمریکایی در سفر به کی یف می گوید روسیه در اهداف جنگی خود شکست می خورد

دیپلمات ارشد واشنگتن پس از سفر به کی یف که طی آن وعده کمک های نظامی بیشتر از جمله تسلیحات پیشرفته و بازگشت نمایندگان ایالات متحده را داد، اعلام کرد: روسیه در اهداف جنگی خود شکست می خورد و "اوکراین در حال پیروزی است".

سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن، و وزیر دفاع، لوید آستین، بالاترین میزان سفر آمریکایی ها به پایتخت از زمان حمله روسیه در اواخر فوریه بود.

بلینکن و آستین در جریان گفتگو به رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، گفتند که ایالات متحده بیش از ۳۰۰ میلیون دلار( ۲۳۵ میلیون پوند) بودجه نظامی ارائه میکند و با فروش ۱۶۵ میلیون دلار مهمات موافقت کرده است که کل کمک های امنیتی ایالات متحده را از زمان تهاجم به حدود ۳.۷ میلیارد دلار می رساند. . بیش از ۴۰۰ میلیون دلار نیز بین ۱۵ کشور دیگر در اروپای مرکزی و شرقی و بالکان تقسیم خواهد شد.

اوکراینی ها ایستاده اند. بلینکن روز دوشنبه در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین به خبرنگاران گفت: آنها قوی ایستادهاند. "و آنها این کار را با حمایتی که ما از سراسر جهان فرستاده ایم، انجام می دهند. راهبردی که ما در پیش گرفتهایم، حمایت گسترده از اوکراین، فشار گسترده علیه روسیه، همبستگی با بیش از ۳۰ کشوری که در این تلاشها شرکت دارند، نتایج واقعی و مثبتی دارد و ما می بینیم که وقتی نوبت به اهداف جنگی روسیه می رسد، روسیه در حال شکست است، اوکراین در حال پیروزی است.

آستین گفت که زلنسکی این ذهنیت را دارد که اوکراین برنده خواهد شد و ما نیز میخواهیم به آنها کمک کنیم تا برنده شوند.

یک مقام آمریکایی گفت این کمکها به اوکراین در نبرد در دونباس در جنوب شرق - مرکز تمرکز نیروهای روسیه- کمک خواهد کرد.

این کمک همچنین به نیروهای مسلح اوکراین کمک میکند تا به سلاحها و سیستمهای دفاع هوایی پیشرفتهتر، که اساساً سیستمهایی با قابلیت ناتو هستند، منتقل شوند. برخلاف کمک های قبلی، این کمک مالی از ذخایر نظامی ایالات متحده نیست، بلکه پول نقدی است که کشورها می توانند برای خرید آنچه ممکن است نیاز داشته باشند، استفاده کنند.

بلینکن همچنین گفت که دیپلماتهای آمریکایی که به اوکراین باز میگردند، احتمالاً کنسولگری در لووو در غرب اوکراین را قبل از بازگشت به کی یف، پایتخت، مجهز خواهند کرد. آنها قبلاً گفته بودند که دیپلمات ها از این هفته برمیگردند . سفارت آمریکا در کی یف فعلا بسته خواهد ماند.

این مقام گفت جو بایدن روز دوشنبه به طور رسمی بریجت برینک را به عنوان سفارت آمریکا در اوکراین معرفی خواهد کرد، جایی که بیش از دو سال خالی مانده بود. برینک، افسر خدمات خارجی حرفه ای، از سال ۲۰۱۹ سفیر ایالات متحده در اسلواکی بوده است و پیش از این در صربستان، قبرس، گرجستان و ازبکستان و همچنین در شورای امنیت ملی کاخ سفید ماموریت داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد