اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

قیمت نفت بار دیگر به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از شرایط سیاسی جهان و نیز افزایش احتمال کاهش رشد اقصاد جهانی روندی نزولی به خود گرفت.

به گزارش سایت طلا، قیمت نفت بار دیگر به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از شرایط سیاسی جهان و نیز افزایش احتمال کاهش رشد اقصاد جهانی روندی نزولی به خود گرفت.

احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، نزولی شدن سیر رشد اقتصاد جهان و کاهش تقاضای سوخت همگی موجب شده این روز‌ها سرمایه گذاران بازار انرژی به احتیاط بیشتری دست به معامله بزنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. این در حالیست که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱.۹ درصد کاهش، ۱۰۰ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این دو شاخص نفتی در هفته گذشته به دلیل افزایش نگرانی‌ها از احتمال ایجاد اختلالات جدی در عرضه و تقاضا حدود ۵ درصد کاهش قیمت را به ثبت رساندند. به گفته بسیاری از تحلیلگران این روز‌ها سرمایه گذاران بازار انرژی خود را برای کاهش عرضه و نیز افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و پیامد‌های آن آماده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت نفت با توجه به شرایط فعلی جهان و نیز احتمال تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا بسیار بعید به نظر می‌رسد به کمتر از ۹۰ دلار در هر بشکه برسد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد