اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار جانسون به گوترش درخصوص سفر به مسکو

بوریس جانسون هشدار داد که ولادیمیر پوتین تلاش خواهد کرد تا سفر دبیرکل سازمان ملل به مسکو را در "اقدامی پروپاگاندایی" تحریف و برنامه‌ریزی کند؛ همچنین معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی از سفر آنتونیو گوترش به مسکو که قرار است روز سه‌شنبه انجام شود، انتقاد کرد.

به گزارش سایت طلا به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درخصوص سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به روسیه جهت دیدار با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور ابراز نگرانی کرد و خطاب به او گفت: «مراقب باش!»

بوریس جانسون روز یکشنبه به آنتونیو گوترش هشدار داد و مدعی شد: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال این است که سفر دبیرکل سازمان ملل به روسیه را تحریف و برنامه‌ریزی کند؛ او باید مراقب پروپاگاندای کرملین باشد.»

بوریس جانسون و آنتونیو گوترش در تماسی که داشتند، نگرانی‌های خود را درخصوص موضوعات مختلفی از جمله حمله روسیه به اوکراین به اشتراک گذاشتند؛ آن‌ها بر مسئله اعلام آتش‌بس، تسهیل کمک‌های بشردوستانه و خروج غیرنظامیان تاکید کردند.

گوترش پس از اینکه سفرش را در روز سه‌شنبه به مسکو انجام دهد، قرار است روز پنجشنبه به اوکراین سفر کند تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار گفت‌وگو کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت که آنتونیو گوترش امیدوار است که با مذاکرات و گفت‌وگوهای جاری فورا صلح را به اوکراین بازگرداند.

معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی از سفر آنتونیو گوترش به مسکو انتقاد کرد

«ایگور ژوکوا»، معاون دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با تلویزیون ان‌بی‌سی‌ عنوان داشت: «دیدار دبیرکل سازمان ملل با ولادیمیر پوتین ایده‌ خوبی نیست. ما قصد و نیت او را درخصوص این سفر متوجه نشده‌ایم. من شک دارم که این مذاکرات صلح که توسط دبیرکل سازمان ملل تدارک دیده شده، بتواند به صلح ختم شود. بسیار عالی می‌شود اگر دبیرکل سازمان ملل فقط بر روی مسائلی از جمله حمایت بشر دوستانه از اوکراین متمرکز شود.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد