اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دانه هایی که جان شما را از گرما نجات می دهند

با شروع هوای گرم بدن شما رو به ضعیف شدن می رود و با بی آبی شدید درگیر می شود که می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد و شما را راهی بیمارستان کند.

به گزارش سایت طلا، با شروع گرما بسیار پیش می آید که بدن شما دچار بی آبی می شود و در ماه مبارک رمضان نیز این مسئله می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.

خاکشیر

نوشیدنی شربت خاکشیر که با گلاب تهیه می شود درجه حرارت بدن را کاهش می دهد و از گذشته نیز برای رفع گرمازدگی مورد استفاده بوده است.

اگر بخواهیم دقیق‌ تر از خواص این ماده غذایی شگفت انگیز بدانیم می توانیم به خاصیت صفرابُر، ضد عطش ،کمک کننده به کنترل فشارخون و از بین برنده بوی بد دهان اشاره کنیم. همچنین می توان گفت که خاکشیر تسکین دهنده سردرد و بی حالی است و همینطور عطش و سرگیجه ناشی از گرما را رفع می کند.

خاکشیر

طرز تهیه شربت خاکشیر نیز بسیار راحت است خاکشیر را بعد از آن که کاملاً شسته شد به میزان دلخواه با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید و میل کنید.

تخم شربتی

تخم شربتی وقتی روی آب قرار می گیرد لعاب ژله ای مانند در اطراف آن تشکیل می شود که برای رفع عطش در روزهای گرم و ماه رمضان گزینه بسیار مناسبی است.

این دانه به دلیل خاصیت ضد اشتهایی برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است. برای متعادل نگهداشتن فشار خون نیز دانه های تخم شربتی می توانند کمک کننده باشند.

تخم شربتی

تخم شربتی که می توانید با آن شربت های خنک و تابستانه درست کنید تاثیرات بسیار زیادی نیز بر روی خلق و خو داشته و باعث بهبود روحیه می شود، همچنین خستگی مفرط ذهنی، تنش‌های عصبی، افسردگی ، میگیرن را هم برطرف می‌کند.

این شربت برای تنظیم قند خون بسیار مناسب و به میزان قابل توجهی قند خون رو برای افراد دیابتی نوع ۲ پایین می اورد تنها در شرایطی که شربت خود را با شیرینی زیاد همراه نکنید.

برای طرز تهیه تخم شربتی هم یک لیوان آب به علاوه یک قاشق غذاخوری گلاب و تخم شربتی را به اندازه دلخواه با هم مخلوط می کنید و میل می کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد