اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بزرگترین اشتباهاتی که در هنگام مصرف سبزیجات مرتکب می شوید

حتی بزرگترین آشپرهای دنیا نیز ممکن است مرتکیب این اشتباه شوند و در هنگام شستن و مصرف سبزیجات باعث ازبین رفتن مواد مغذی آن شوند.

به گزارش سایت طلا، سبزیجات از جمله حساس ترین مواد غذایی هستند که اگر به درستی شسته و مصرف نشوند می توانند مواد مغذی و ویتامین های مفید از دست خواهند داد.

1.سبزیجات را درست نمی شویید
روی سبزیجاتی مثل کرفس، اسفناج، کاهو، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی مقدار زیادی سم و کود وجود دارد. شستن آن ها با آب کافی نیست باید ۱۵ دقیقه داخل آب بماند و بعد آبکشی کنید.

سبزیجات

۲. سبزیجات نشاسته ای بیش از حد میخورید
ذرت، نخود سبز،سیب زمینی و لبو سبزیجات مفید هستند اما فیبر کم و نشاسته زیادی دارند بیشتر از سبزیجات غیر نشاسته ای مثل بروکلی، هویج، خیار، اسفناج و... استفاده کنید.

3. فقط آب سبزیجات را می‌خورید
اگر شما هم از طرفداران آب هویج ،آب کرفس هستید باید بدانید که با آبگیری فیبر سبزیجات بسیار کم و قند و ترکیبات مضری مثل اگزالات زیاد می‌شود. به جای آبگیری اسموتی سبزیجات میل کنید.

آب کرفس

4.سبزیجات و آب پز می کنید
با آبپز کردن مقدار زیادی از مواد مغذی و ویتامین‌ها وارد آب می شوند که شما آنها را دور می ریزید به جای آب پز کردن سبزیجات را بخارپز کنید.

۵. سبزیجات را سرشار از کالری می کنید
بیشتر سبزیجات غیر نشاسته ای کم کالری هستند اما اگر سالاد را با مایونز زیاد بخورید، سبزیجات را با روغن فراوان سرخ کنید و روی آن ها پنیر پیتزا بریزید پرکالری می شود. سبزیجات را می توانید با آبلیمو و ادویه معطر خوشمزه کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد