اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 حقیقتی که ثابت می کند حیوانات شبیه ما هستند

نوسانات خلقی، صحبت کردن در خواب، افزایش وزن تحت استرس - اینها تنها تعدادی از چیزهایی هستند که ما فکر می کردیم در مورد انسان و حیوانات متفاوت است.

به نظر می رسد، ما از منحصر به فرد بودن در زمین فاصله داریم، زیرا بسیاری از حیوانات در زندگی شان ممکن است احساساتی مشابه انسان ها را تجربه کنند.

ما در سایت خبری طلا می ‌خواهیم 4 واقعیت شگفت‌انگیز را که ثابت می ‌کند حیوانات دقیقاً شبیه ما هستند را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه همراه ما باشید.

1- فیل ها سال ها برای عزیزانشان سوگواری می کنند

عکس های یک بچه فیل که به تازگی مادرش را از دست داده بود و بر پیکر او غمگین بود، تمام دنیا را تکان داد. بر اساس مشاهدات محققان، فیل ها در هنگام از دست دادن عزیزان خود می توانند استرس زیادی را تحمل کنند و حتی پس از چندین ماه نیز ممکن است برای آنها سوگواری کنند. اگر فیل ها نزدیک محل مرگ عزیزشان بیایند، ممکن است بایستند و لحظه ای ساکت بمانند و این ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

2- به گفته محققان، شامپانزه ها احساس همدلی می کنند

مطالعات نشان داده اند که شامپانزه ها رفتار همدلانه ای از خود نشان می دهند - آنها ممکن است احساسات دیگران را به اشتراک بگذارند و درک کنند - اما درست مانند انسان ها، میزان شفقت هر فرد می تواند متفاوت باشد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Nature Communications، پس از درگیری، شامپانزه‌ها ممکن است به صورت تکانشی بیایند و به طرف‌های مضطرب دعوا آرامش دهند

3- موش ها می توانند ده ها حالت چهره داشته باشند

موش‌ها ممکن است احساسات را به روشی شبیه به انسان ابراز کنند - به گفته دانشمندان دانشگاه مک گیل، موش‌هایی که درد دارند حالت‌های چهره‌ای مختلفی دارند. همچنین ظاهراً موش‌ها می‌توانند درد خود را به صورت بصری بیان کنند و احساسات یکدیگر را بخوانند.

4- ظاهراً دلفین ها می توانند در خواب صحبت کنند

چندین دلفین در پارک آبی Planète Sauvage در فرانسه با تقلید صداهای نهنگ هنگام خواب ضبط شدند. به گفته محققان فرانسوی، دلفین‌ها فقط می‌توانستند صداهای نهنگ‌ها را در طول روز بشنوند، بنابراین آنها این صداها را «ذخیره» می‌کردند و آن‌ها را در شب به‌عنوان یک نسخه ممکن از صحبت کردن در خواب بازتولید می‌کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد