اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در تابستان از عادات بد کودکانتان جلوگیری کنید

چندعادت بد تابستانی که فرزندتان امروز باید ترک کند دز غیر اینصورت دچار مشکل میشود.

چندعادت بد تابستانی که فرزندتان امروز باید ترک کند

نادیده گرفتن صبحانه در صبح

صبحانه یک وعده غذایی مهم در روز است که می تواند سلامت و تندرستی کودکتان را تقویت کند. خوردن یک صبحانه متعادل در صبح می تواند فرزندان شما را در طول روز پرانرژی نگه دارد. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا بهتر تمرکز کنند و ذهن خود را شاداب نگه دارند. نادیده گرفتن وعده غذایی صبحگاهی می تواند کودکان را چاق کند. یک بشقاب صبحانه جذاب و اشتها آور قطعا می تواند کودک شما را به غذا خوردن تشویق کند.

تا دیر وقت بیدار ماندن در شب

زمان خواب کودک در طول تعطیلات تابستانی اغلب بهم میریزد. بیشتر بچه ها با تماشای فیلم با خانواده و دوستان، گشت و گذار و استفاده ازتلفن همراه برای برنامه های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام تا دیروقت بیدار می مانند. والدین باید مراقب باشند زیرا تبلت و گوشی می تواند بر عادات خواب روزانه کودکتان تأثیر بگذارد. کمبود خواب باعث می شود کودکان در تمام طول روز احساس خستگی کنند و در نتیجه آنها را بی تحرک میکند و دچار اضافه وزن و چاقی میشوند.از سوی دیگر، خواب بعد از ظهر و بیدار ماندن در طول شب نیز می تواند برای رشد شناختی کودکتان مضر باشد و برگشتن به برنامه روتین مدرسه را دشوارتر می کند.

خوردن غذای ناسالم

در طول تعطیلات تابستانی، بچهها در مصرف غذاهای ناسالم و نوشیدنیهای شیرین ناسالم مانند نوشابههای گازدار و سایر نوشابههای گازدار زیادهروی میکنند که ممکن است آنها را مستقیماً به سمت افزایش وزن هدایت کند. خوردن بیش از حد غذاهای فرآوری شده و غذاهای شیرین که حاوی مقدار زیادی نمک و قند هستند، می تواند بر سلامت کودکتان تأثیر بگذارد.

غذاهای سرخ شده ناسالم و تنقلات فرآوری شده مانند چیپس و پفک را با گزینه های سالم تری مانند میوه های آبدار، اسموتی ها، ماست ، سوپ، ساندویچ، سالاد ، پف فیل خانگی. آجیل و سبزیجات جایگزین کنید .

خانه خود را نامرتب جلوه دهید

تعطیلات تابستانی به کودکان اجازه می دهد تمام روز بازی کنند. زمان بازی در زندگی کودک پس از مطالعه طولانی مدت مهم است. با این حال، بیشتر والدین از فرزندانشان میخواهند که در ظهر گرم تابستان در داخل خانه بازی کنند تا از کودکان خود در برابر گرمازدگی و کمآبی شدید محافظت کنند.

برای آموزش اهمیت داشتن یک خانه تمیز به فرزندانتان وقت بگذارند. در اولین قدم به آنها بیاموزید که اسباب بازی های خود را بردارند، تختخواب خود را مرتب کنند، کمد لباس خود را مرتب بچینند و در پایان روز دیوارها و کف اتاقشان را تمیز کنند. نگه داشتن وسایل در جای مناسب و سازماندهی خانه می تواند آنها را در حین رشد به فردی مسئولیت پذیرتر تبدیل کند و فراموش نکنید که پس از تمیز کردن خانه از کودک خود تشکر کنید. تحسین و قدردانی از بچه ها به خاطر عادت های خوب می تواند آنها را خوشحال کند و آنها را تشویق کند تا کارهای خوب بیشتری انجام دهند .

بنابراین، اگر متوجه شدید که کودکانتان به هر یک از این عادات بد تابستانی گرفتارشده است، قبل از شروع مدرسه این رفتارها را متوقف کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد