اونس طلا2302.52
مظنه14,531,000
18 گرم3,354,400
ارزش سکه32,738,343
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

راهکارهایی برای بهبود تمرکز و توجه

در اینجا چند روش اثبات شده برای بهبود تمرکز وجود دارد که به بسیاری از افراد کمک کرده است.

در اینجا چند روش اثبات شده برای بهبود تمرکز وجود دارد که به بسیاری از افراد کمک کرده است.

قدرت تمرکز خود را به تدریج افزایش دهید

شاید قدم اول برای شروع کوچک ولی مفید باشد. به جای اینکه یک ساعت فقط روی یک چیز تمرکز کنید، به مدت 15 دقیقه روی یک چیز تمرکز کنید. یک تایمر را برای مدت کوتاه ( ۱۵-۲۵ دقیقه )تنظیم کنید و تا زمانی که تایمر خاموش شود کار کنید. سپس کمی استراحت کرده واین روند را تکرار کنید. بعد از چهار جلسه زمان استراحت و تایمر را افزایش دهید. این استراتژی به شما کمک می کند تا به آرامی تمرکزتان را افزایش دهید و در عین حال به مغزتان استراحت بدهید.

محیط کاری بدون حواس پرتی

تمام برنامه های گوشیتان را ببندید. اعلانهای این برنامهها اگر باز بماند، حواستان را پرت میکند. تلفنتان را در حالت بیصدا قرار دهید تا با تماسهای دریافتی یا پیامهای متنی حواستان پرت نشود. اگر دفتر دارید، در را ببندید. این کار از صداهای بیرونی جلوگیری می کند . اگر دفتر کار ندارید، از هدفون استفاده کنید و به موسیقی هایی گوش دهید که جلوی سر و صدا را بگیرد. اگر در خانه کار می کنید، تلویزیون را خاموش کنید.

مهم ترین وظیفه تان را اولویت قرار دهید

در ابتدای هر روز، چند دقیقه وقت بگذارید تا اولویت های کار را مشخص کنید. قبل از انجام هر کار دیگری، روی مهمترین وظیفه خود کار کنید. با کارهای کم ارزش مانند ایمیل شروع نکنید. سپس به سراغ کارهای دیگر که اولویت کمتری دارنند بروید.

یک کار و فقط یک کار را در یک زمان انجام دهید

شما نمی توانید چند کار را همزمان به صورت مفید انجام دهید. وقتی کاری را انجام می دهید، توجه کامل و بدون تقسیم خود را به آن معطوف کنید. وقتی چند کاررا انجام می دهید، مغز نمی تواند به طور کامل روی یک چیز تمرکز کند. انجام همزمان چند کار مانع از تمرکز می شود .

انرژی خود را مدیریت کنید

افزایش تمرکز و مدیریت انرژی ارتباط نزدیکی با هم دارند. زمانی که احساس خستگی می کنید، تمرکز غیرممکن است. مهم ترین کارهای خود را برای زمان هایی برنامه ریزی کنید که انرژی لازم را داشته باشید. در مواقعی که می دانید سطح انرژی شما پایین می آید، کارهای کم انرژی مانند پاسخ دادن به پیام ها را انجام دهید. حتی یک چرت کوتاه می تواند شما را سرحال کند و تمرکز و عملکرد کاری شما را افزایش دهد.

ورزش

ورزش راهی فوق العاده برای بهبود تمرکز و سلامت جسمانی شماست. به گفته محققان، ورزش توانایی مغز را برای مقاومت در برابر عوامل حواس پرتی تقویت می کند. به هر دلیلی، اگر در تلاش برای تمرکزکردن هستید، ورزش را در روز خود بگنجانید. حتی فقط 20-30 دقیقه می تواند باعث افزایش تمرکز شود.

گوش دادن دقیق را تمرین کنید

یادگیری هنر گوش دادن دقیق هم برای بهبود تمرکز و هم برای تقویت روابط شما مفید است. گوش دادن با دقت، به یک فرد با هدف درک کامل آنچه می گوید و پاسخ مناسب است. این یک فرآیند فعال است که از شما میخواهد همه عوامل حواسپرتی دیگر را حذف کنید، با دقت گوش کنید، سؤال بپرسید . دفعه بعد که درحال مکالمه هستید، تلفن خود را کنار بگذارید و روی گوش دادن فعالانه به آنچه گفته می شود تمرکز کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد