اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا شخصیت روانی سالمی دارید ؟

چند ویژگی شخصیتی مهم که کلید سلامت روانی شما هستند.

همه ما افراد منحصر به فردی هستیم، با تمایلات، ترجیحات و بیزاری های خاص. این مولفهها هستند که شما را میسازند، و در حالی که هیچ درست یا نادرستی در این عوامل وجود ندارد، ویژگیهای شخصیتی سالم و خاصی وجود دارد که از نظر علمی با سازگاری روانشناختی مرتبط است.

هشت ویژگی شخصیتی بزرگ که به سلامت روان شما آسیب میرساند چیست؟

عدم صراحت و اصالت

وقتی فردی صریح یا اصیل است، در حال پرورش روابط اصیل و واقعی با دیگران است. ما نباید خودمان یا دیگران را دستکاری کنیم یا بخواهیم دیگران را تغییر دهیم. وقتی ما وارد یک رابطه واقعی می شویم ارتباط و صمیمیت بیشترما در آن رابطه بستگی دارد که چقدر ما به خود واقعیمان نزدیک باشیم .

احساس عدم شایستگی

وقتی احساس شایستگی کنیم،در هیچ موقعیتی احساس شرم و بیکفایتی نمیکنیم .احساس شایستگی این است که "من در هر شرایطی خوبم." احساس شایستگی باعث ایجاد احساسات خوب در مورد اینکه ما در دنیا چه کسی هستیم، می شود، که برای عزت نفس ما عالی است. وقتی احساس شایستگی میکنیم، درموقعیتهایی که باعث میشود احساس بیکفایتیکنیم یا برای اثبات خودمان و ارزشمان تلاش کنیم، قرار نمیگیریم.

احساسات منفی

وقتی ما شادی را تجربه می کنیم، احساس خوبی به ما می دهد. این یک احساس کودکانه و بی ریا است. هنگامی که ما عشق، شادی و هیجان را احساس می کنیم، سطح آسیب پذیری ما را کاهش میدهد. وقتی شاد نباشیم، ممکن است ناامید بشویم. ما باید سغی کنیم از کوچکترین چیزها لذت ببریم است و به احساسمان اعتماد کنیم و آن را بپذیریم و تا احساس آزادی کنیم.

احساس خشم و خصومت

خشم و خصومت می تواند برای روابط ما مخرب باشد . انسانها قرار است با هم ارتباط برقرار کنند، و خصومت باعث قطع ارتباط می شود: خشم، بر سلامت روان و بدن ما تأثیر می گذارد .

اضطراب

کمی اضطراب مفید است زیرا چیزی در مورد یک موقعیت به ما میگوید و به ما کمک میکند احتیاط کنیم یا خطر را درک کنیم. اما اگر بیش از حد احساس اضطراب می کنیم، خود را محدود می کنیم و از موقعیت ها اجتناب می کنیم. منطقه آسایش ما کوچک میشود و با احساس آزادی و امنیت زندگی نمیکنیم.

افسردگی

یک فرد سالم از نظر روانی انعطاف بیشتری در تفکر دارد و می تواند سایه های خاکستری را در موقعیت ها ببیند. زمانی که احساس افسردگی می کنیم، می توانیم افکار منفی زیادی را تجربه کنیم. افکار ما سیاه و ثابت می شوند.

استرس

عدم آسیب پذیری در برابر استرس به این معنی است که ما با انعطاف پذیری بیشتری زندگی میکنیم. وقتی چیزی برای ما استرس ایجاد می کند، ما برای مقابله با آن به انرژی یسشتری نیاز داریم. میتوانیم یاد بگیریم که در مورد چه چیزی استرس داشته باشیم و در مورد چه چیزی استرس ما بی دلیل است . اگر اینطور عمل کنیم احساساتمان بیشتر تحت کنترل است، فعال ترمیشویم و کمتر واکنش نشان می دهیم.

تکانشگری

تکانشپذیری کم باعث میشود از نظر روانشناختی سالمتر باشیم، زیرا به این معنی است که ما مستقل تر و توانمندتر هستیم و واکنشهای خود را کنترل میکنیم و کمتر با کوچکترین اتفاقی بهم میریزیم.

احساسات واقعی نیستند این یک جزء حیاتی برای تحمل استرس، ناملایمات زندگی است. ما همچنین باید بتوانیم که در مورد این احساسات با دیگران صحبت کنیم تا مطمئن شویم که خود را منزوی نمی کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد