اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,600,000

آجیل بو داده یا خام کدام را بخوریم کدام را دور بریزیم؟

اکثریت ما این جنله را شنیدیم که آجیل بو داده خاصیت کمتری نسبت به آجیل خام دارد اما آیا این مطلب حقیقت دارد؟

به گزارش سایت طلا، بو دادن آجیل با این هدف انجام می شود که طعمی خوش و عطری بهتر داشته باشد همچنین پس از بو دادن بافت آجیل ترد تر می شود.

بو دادن آجیل به این معنی است که آجیل را در معرض حرارت قرار می‌دهند که در یک فرایند بو دادن خشک است و از هیچ روغنی استفاده نمی شود و در فرایند دیگر بو دادن با روغن همراه است.

آجیل ها در طول فرآیند بو دادن کمی از رطوبت شان را از دست می دهند برای همین است که چربی آجیل بو داده کمی بیشتر از آجیل خام است.

آجیل بوداده

چربی غیر اشباع آجیل در حرارت اکسید می شود برای همین بودادن در دمای پایین و متوسط چربی های موجود در آجیل ها را بهتر حفظ می کند ولی عمر نگهداری آن را کم و درنتیجه زودتر فاسد می شود.

آجیل ها منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین e منیزیم و فسفر هستند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها که برخی از این مواد مغذی نسبت به حرارت حساس و در طول فرایند بو دادن از بین می روند ولی مقدار کاهش این ترکیبات ارتباط مستقیمی با نوع آجیل و دمای بودادن دارد.

آجیل

آجیل‌های خام هم ممکن است میکروب سالمونلا یا اشرشیا کُلی داشته باشند که می تواند باعث مسمومیت غذایی یا اسهال شود.

در نتیجه شما می توانید وابسته به نیاز بدن خود و نوع آن هر دو نوع آجیل را مصرف کنید و بهتر است که اگر انتخاب شما آجیل بو داده است خودتان در خانه اینکار را انجام دهید و مدت زمان و درجه حرارت را خودتان تنظیم کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد