اونس طلا2302.52
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,900,000
ربع15,200,000

اگر می خواهید دیگر شکر نخورید جایگزین مناسب آن را پیدا کنید

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین برای همه مضر است اما برای افراد دیابتی این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پس گاها استفاده از قندهای رژیمی و مصنوعی به جای شکر توصیه می شود.

به گزارش سایت طلا، نکته مهم درباره این قندها این است که معمولاً بدون کالری هستند ولی به مراتب شیرین تر از شکر عمل می کنند.

این شیرین کننده ها بدون کالری هستند اما اگر در مصرف آن ها اعتدال را رعایت نکنید ممکن است پاسخ مغز شما را به شیرینی ها تغییر دهند و تمایل تان را برای مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین زیاد کنند.

به عبارت دیگه، هدف اصلی باید کم کردن همه قندها و شیرین کننده ها در زندگی شما باشد چه با کالری چه بدون کالری.

شکر

ساخارین

قدیمی ترین قند مصنوعی که سرطان زا نیست اما پزشکان توصیه می کنند روزانه به اندازه ۱۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن از این ماده استفاده شود.

آسپارتام

شیرین کننده ای بسیار کم کالری است اما ۲۰۰ برابر شیرین تر از قند معمولی عمل می کند و مقدار مجاز برای مصرف حداکثر ۵۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

استویا

شیرین کننده طبیعی که از برگ گیاه استویا به دست می آید و بدون کالری است. از استویا روزانه حداکثر ۴ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می توانید استفاده کنید.

استویا

سوکرالوز

معروف ترین جایگزین قند است که 600 برابر شیرین تر از قند معمولی است اما تاثیری در قند خون ندارد و جذب آن توسط بدن خیلی کم است.

ایزومالت:

یک قندِ ساخته شده از چغندر که در افراد دیابتی(نمایه گلیسمی پایینی دارد) و همینطور برای کسانی که قصد کاهش وزن دارن استفاده می شود. ایزومالت یک کربوهیدرات کم هضم است (کالری نصف شکر) که تقریبا مثل فیبرهای غذایی عمل می کند و در روده جذب نمی شود پس برای مشکلات یبوست و هموروئید نیز مفید است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد