اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فرانسه و انگلیس همچنان به اوکراین سلاح می‌دهند

سخنگوی دولت فرانسه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، پاریس به تامین "تسلیحات دفاعی" به اوکراین ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزری اسپوتنیک، سخنگوی دولت پاریس اعلام کرد: فرانسه به انجام تمامی ابتکارعمل‌های موثر برای پایان داده به حمله روسیه به اوکراین ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این به این معناست که ما همچنان به کی‌یف کمک می‌کنیم که شامل کمک‌های بشردوستانه و تامین تسلیحات دفاعی می‌شود.

در این میان، انگلیس نیز به زودی پرتابه‌های موشکی زرهی به اوکراین ارسال می‌کند. وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که پرتابه‌های موشکی زرهی "HVM" به اوکراین می‌فرستد.

این سامانه ساخت کمپانی BAE است و سه نفر باید آن را هدایت کنند و از موشک‌های "استاراستریک" برای آن استفاده می‌شود که برای هدف قرار دادن و ساقط کردن جنگنده‌هایی استفاده می‌شود که در ارتفاع پست پرواز می‌کنند.

همچنین این خبر در حالی منتشر شده که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که بخش مهمی از ارتش روسیه حملات خود را در شرق این کشور متمرکز کرده است. زلنسکی همچنان از کشورهای غربی می‌خواهد تا به او تسلیحات دفاعی بیشتری بدهد.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته ۸۰ میلیون دلار کمک نظامی را برای اوکراین تایید کرد که شامل توپخانه و هلی‌کوپتر می‌شود و هدف از این کار تقویت دفاع در مقابل حملات روسیه در شرق اوکراین عنوان شده است.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله کرد و امروز (سه‌شنبه) این حمله وارد پنجاه و پنجمین روز خود شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد